🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 از عدالت بحث شد حق باطلی

(ثبت: 214873) شهریور 24, 1398 
از عدالت بحث شد حق باطلی

بحث وجدان شد کدامین دادگر
بی تعارف ،کرده خدمت، بر بشر

در جهانی اصغری اکبر به یاد
یاد از مؤلا کنی ، والا نظر

صورتی دارد به سیرت ماندگار
دور از قتلی و غارت ، با ثمر

دور از قهری ، فرار از هر غمی
شادمانی ،صلح یاد آور به فر

ارمغان آن ناز را صلحی به پا
رو به آزادی ،ملل ،هر جا نفر

روی شادی باز ، چشمی ،نازنین
نازنین چشم عاشقی دور از شرر

از عدالت بحث شد ، حق باطلی
کی جدا باطل ز حق ای دیده ور

گر چه می دانیم و دانی حق روا
هر کتابی را ، حسابی ، رهگذر

آرمانی ، فکر باید ، والیا
فکرها اصلاح دوری از خطر

ولی اله بایبوردی

23 / 06 / 1398

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. امیر جلالی

    شهریور 24, 1398

    بحث وجدان شد کدامین دادگر
    بی تعارف ،کرده خدمت، بر بشر

    تمام اثر در این سئوال خلاصه شد… آثار همچون اثر ارزشمن شما ذهن خواننده را درگیر می کند و این هنر یک صاحب اثر دانا است . بهره بردم و درود بر شما

    • ولی اله بایبوردی

      شهریور 24, 1398

      سلام

      استاد جلالی ارجمند دُر نگار

      سپاس از نظرات زیبایتان …..

      در پناه خداوند کائنات

      تقدیمی : 💐

      🍃 1

      ترک جانی شد بدانی آن زمان
      سیرِ آفاق انفسی ،طی با روان

      خاطراتی ، دفتری ، آغاز شد
      تا به غایت عشق پیدا راه هان

      2 🍃

      در وجودِ ، هر یک از مرغانِ راه
      عشق سیمرغی به قافی جایگاه

      با امیدی راه را طی ،تا به قاف
      جایگاهی را طلب تا جان پناه

      🍃 3

      بینِ مرغان هُدهُدی شد پیشوا
      بین راهی ، هر یکی را ،رهنما

      تحت فرمان رهنما راهی شدیم
      امر ، حاکم ،تحتِ فرمان اقتدا

      ولی اله بایبوردی

      24 / 06 / 1398

      🌸🌸🌷🌸🌸🌈🍃🌈

  2. عظیمه ایرانپور

    شهریور 24, 1398

    درود بر شما
    زیباست
    اجرتون با مولا🌹

    • ولی اله بایبوردی

      شهریور 24, 1398

      سلام

      سرکار خانم ایرانپور

      سپاس از حضور سیزتان

      🌺🌺🌷🌺🌺

  3. محمد ترکمان(پژواره)

    شهریور 24, 1398

    … سلام استاد
    کشیده هایت کلاسی است از دروس گوناگون…
    ممنونم

    هم عدالت بوده همزاد علی (ع)
    هم عدالت، گشته جلاد علی!

    پ…………….

    • ولی اله بایبوردی

      شهریور 25, 1398

      سلام استاد ارجمند

      سپاس از همراهی تان

      … همچون تیغ دو دم ، هم زخم می زند ، هم التیام می بخشد …

      چه توان گفت : …

      تقدیمی : 💐

      لا فتی ، الّا علی ، لا سیف ، الّا ذوالفقار
      دوست می دارم علی را با هم اویی رستگار

      با خدایی نام او ،هر جا زبانزد بینِ خلق
      با هم اویی راه را طی با ولایت رهسپار

      ولی اله بایبوردی

      🌿🌿💐🌿🌿💐🌿🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا