🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 از کوچه‌های سرزمینم

(ثبت: 240603) تیر 24, 1400 

 

سر می‌کشم هی جرعه‌جرعه زندگانی را
با این‌که از کف داده‌ام عمر و جوانی را

از کوچه‌های سرزمینم عشق کوچیده‌ست
وقتی که باز آیی نمی‌یابی نشانی را

ما نسل در خون خفتگانِ جنگ و باروتیم
در ما ببینند اتفاق ناگهانی را

بادی وزید و روسری‌ام را به یغما برد
این باد خواهد برد با خود آشیانی را

اندام شهرم در تنور جهل می‌سوزد
باید خبر سازد یکی آتش‌نشانی را

ای کاش دنیا از همان آغاز می‌کارید
در خاک‌هامان تخم عشق و مهربانی را

#مژگان_فرامنش

 

 

 

 

نظرها
  1. طارق خراسانی

    تیر 24, 1400

    گیسوانم را به دست باد و باران داده‌ام
    چشم‌هایم را به آغوش خیابان داده‌ام
    آرزوهای بزرگی را به سر پرورده‌ام
    بعد٘ یک‌باره تمامش را به طوفان داده‌ام
    تا بدانند اندکی از روزهای تلخ را
    شرح دردم را فقط دیوان‌به‌دیوان داده‌ام
    دختر بدروزگارِ سرزمین وحشتم
    زندگی را در درون این قفس، جان داده‌ام
    مشت درد از اول تاریخ می‌کوبد مرا
    ناله‌های سرد بر لب‌های خندان داده‌ام
    با وجود این‌که شعری می‌نویسم گاه‌گاه
    بر مسیر زندگی و عشق پایان داده‌ام
    مژگان فرامنش

    سلام دختر شاعرم
    مجددا خیر مقدم عرض می کنم.
    اینجا خانه ی پاک و بی دغدغه ی شاعران ایران است. اینجا بانوی شاعر و ادیب سکان دار اقیانوس پیمای شعر و ادب است در کنار این بانوی فرهیخته همه و همه احساس ارامش و امنیت داشته و بستری را پیش روی شاعران آفریده اند که شاعران می توانند در این بستر بیاموزند و بیاموزانند.
    غزل زیبایت همانند تمام آثار با شکوهت شاهکاری ست که دوستش دارم.
    در پناه خدا شاد زی 🌿👏👏👏👏👏👏👌🌹🌿

    • مژگان فرامنش

      تیر 27, 1400

      سلام و عرض ادب! بزرگوارید خیلی ممنونم . خوشحالم که درین فضای صمیمی و ارزشمند پذیرای من شدید. پاینده و سلامت باشید!

  2. بداهه ای تقدیم شعر زیبای
    شاد و غزل خوان شاعرا
    چون جامِ مینا آمده
    همچون نسیم نو بهار
    باشعر زیبا آمده
    🌹🌹🌷

  3. طلعت خیاط پیشه

    تیر 24, 1400

    ای کاش دنیا از همان اول می کارید
    در خاک هامان تخم عشق و مهربانی را
    درود بر شما و احسنت بر این قلم زرنگار
    در پناه خداشادکام باشید
    🌺🌺🌺

    • مژگان فرامنش

      تیر 27, 1400

      سلام و ادب.ممنونم از مهربانی و لطف تان، سلامت و پاینده باشید!

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا