🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 استقبال از ماه خدا

(ثبت: 238054) فروردین 24, 1400 

به استقبال ماه خدا
فذکر ان نفعت‌الذکری برای نفس خودم
￿
می‌رود وای عمرمان بر باد ، برق و باد است و سرعتش این است
با صدایش صدا زند ما را ، خوابهاتان چقدر سنگین است
￿
چونکه چسبیده روح ما بر خاک ، جای پرواز و سیرِ در افلاک
هرچه سن بیشتر رود بالا ، مثل تن رو بسوی پایین است
￿
تحت فرمان نفس بی‌دینیم ، دلخوش از این توهّم بیجا
ما موازیِّ با خط مرگیم ، مرگ همسایه از موازین است
￿
عمر ما ناگهان شود آخر ، ما و غفلت همیشه همبستر
یک ( ز ) از این زمین بیا برداز ، زیر پاهایمان فقط مین است
￿
از تمام دوندگی‌هامان ، طول آمال و زندگی‌هامان
سهم ما مستطیلی از این خاک ، یک کفن هم بدون تضمین است
.
صحبتی از خدا و پیغمبر ، گوش جان را اگر شود زیور
این نه در زندگی که بعد از مرگ ، داخل قبر و وقت تلقین است
￿
ماه مولا علی رجب هم رفت ، دل نه پیش خدا عقب هم رفت
آه از این نفس شوم شیطانی ، گفت دنیا بجو همین دین است
.
ماه شعبان رسید و آن‌هم نیز ، می‌رود با شتاب و رحمت ریز
عالمین را رسد بسی رحمت* ، توشه بر دار ماه یاسین _ص_ است
￿
ای دلِ تیره از خطا برخیز ، آبی از صدق و توبه بر سر ریز
ماه مهمانیِ خدا در پیش ، هست و امّید بخش مسکین است
￿
با نسیم سحر معطر شو ، پادشاهی بجو و سرور شو
خوب درس گدایی از بر شو ، این گدایی چقدر شیرین است
.
گر که در طاعتی کنی سستی ، یا گناهی درون خود جستی
پای شیطان نفس خود بگذار ، چون به زنجیر و غل شیاطین است
.
با مناجات با خدا هر شب ، چون شدی غرق گفتگو با رب
یاد ‌«صارم» اگر کنی ،او را ، بهتر از هدیه‌های زرین است
￿
*اشاره به رحمت‌للعالمین یکی از القاب رسول اکرم ص دارد
￿
حسن سمیعی جندقی صارم

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    فروردین 24, 1400

    فذکّر ان نفعت الذّکری🌿🌿🌿🙏

  2. فریبا نوری

    فروردین 24, 1400

    عمر ما ناگهان شود آخر ، ما و غفلت همیشه همبستر
    یک ( ز ) از این زمین بیا برداز ، زیر پاهایمان فقط مین است

    درودها جناب سمیعی گرانقدر

    🌷🌷🌷👏👏👏

    • حسن سمیعی

      فروردین 24, 1400

      ممنون از لطف شما🌸🌺🌷🌹🌷🌺🌸

  3. حسین شیرکوند

    فروردین 25, 1400

    🌼🌸🌼🌸🌼🌸🌼

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا