🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 اشتباه

(ثبت: 233638) آبان 29, 1399 

 

ما دو آغوش، دو اشتباه
ما دو رویای بدست آمده
در شب دیگری هستیم
ما دو کاغذ، دو جوهر مست
در شهوت نوشتن دیگری هستیم
عاقبت
در فرو ریز برگها
در دو بستر
داستان ما می‌شود تکرار
شاید
در آغوش باکره ی زنی شاعر
یا خاکستر مردی در سیگار
ما دو آغوش
دو اشتباه….

#مستانہ‌دادگر
#ماهور

 

 

 

 

نقدها
  1. اکبر رشنو

    آبان 29, 1399

    با درود
    این شعر چقدر تفسیر داشت
    در واقع مفهوم عمیقی از پیوندی مشحون پارادوکس
    این واژه ی ” دیگری “که در مفهوم ایهامی بود
    بسیار جالب نقش ایفا می کرد در تمامت شعر،
    و
    بسیار شعر را در تعمیق مضمون می برد
    و
    علاوه این سرود کوتاه پر مغز و معنا از اول ساز دوگانه بقولی کوک می کرد
    که برغم این ” دو ” آن دو نبود که معنی جمع در آن باشد بلکه در طول افتراقی می رفت در ناگزیر روایتی که هر یک به” دیگری ” در رویا می اندیشید که بس پیچیده بود بهم این افتراق ،
    ولی در طی مسافت همزیستی در یک فرآیند محتوم زیست می چرخید بحول جبر
    تا در تای خود می رسید حتی به رویا
    که واقعییت ، تاریخش منقضی بود
    و فقط در تخیل دامان این اشتیاق را پر می کرد از تشفی مجاز
    و در تشنگی کسی خواب دریا می دید
    و
    این شعر در موفقیت ارسال پیام به پایان موکد خود می رفت
    در صنعت و آرایه ای در رد الصدر…
    که تاکید و تکراری را از صدر به ذیل و ختام می برد در نقش آفرینی
    واژه ها در نغز
    و
    و متن زندگی بود بی هیچ پیوستگی که باید می بود به جبری که باید
    و
    پایان مانند آغاز بر همان نسق و نسبت می رسید
    و
    این تکرار شروع در پایان هم موکد مضمون بود و هم شعر را در انسجام طول و عرض می برد
    و
    شعر سراسر مضمون نو و نغز و لطف و معرفت موضوع بود که به زیور سرایش آذین می بست توامان احساس و پیام
    و
    ادبیات هم جالب بود که “ما دو کاغذ و دو جوهر ” که در مجموع باز بار پارادوکس داشت یعنی چهار تشبیه را رقم می زد که بدون وجه شبه در بلاغت می رفت این ادبییت
    بی هیچ حاشیه و حشو ، این سروده ی موفق
    نشان شعر در آن ساعت صبح سرایش بر سینه می زد
    و این مفصل بود شرح مثنوی و حکایت در حکایت که در ضیق وقت
    همانطور دفتر ش از معرفت باز می ماند…
    که مثنوی در لفظ ناید
    و
    بحرقلزم در ظرف
    با ارادت

نظرها
  1. موسی عباسی مقدم

    آبان 29, 1399

    درود بر دادگر گرامی بسیار زیبا بود لذت بردم
    شادکام باشید🌹🙏🍃🌿💐

  2. مازیار نژادیان

    آبان 29, 1399

    درودها مهر بانو

    کوتاه اما عمیق و بلند در معنی

    هر وقت از این قلم می خوانم شعر حرفی برای گفتن دارد

    مهم نیست که چه کسی پشت شعر است

    مهم این است که شعر برای ود هویتی دارد تمام

    که در اشعار خانم دادگر میتوان آن را نظاره کرد

    نویسان و شادکام باشید هماره

    💐💐💐💐💐💐

  3. جواد مهدی پور

    آبان 29, 1399

    سلام و عرض ادب و احترام محضر استاد گرانقدرم با نو ماهور ارجمند

    خیلی خوشحالم که توفیق خوانش اشعار نابتان را دارم

    لذت بردم از شعر قشنگتان

    زیبا سرودید

    دستمریزاد

    زنده باشید به مهر

    درود هااا
    💐💐💐

  4. شیدا شهبازی

    آذر 1, 1399

    بسیار عالی ومثل همیشه لذت بخش

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا