🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 اشک

(ثبت: 231214) شهریور 11, 1399 

 

وقت است در هر گوشه ای باران بگیرد
اشک مقدس از همه پیمان بگیرد

عشق فراگیری بنام روضه ی نور
در بیکران روح انسان جان بگیرد

لبیک گفتن به امام روشنایی
در طبل و سنج و مرثیه جولان بگیرد

ماه محرم آمده با برگی از عشق
تا آزمون از ما و این و آن بگیرد

هر گوشه‌ای سرشار از شوری حسینی ست
که آرام با آن درد بی درمان بگیرد

حب الحسین یجمعنا با الم عشق
آماری از خیل هواداران بگیرد

حیف است در ماه محرم خانه ی دل
چون خانه های کوفه بوی نان بگیرد

کوفه پر از ارزانسرای دین فروشی ست
هیهات وجدان جانب عصیان بگیرد

تاریخ بد می گوید از آن میزبان که
با تیر و ترکش راه بر مهمان بگیرد

خورشید می خواهد که در صحرای سوزان
بوس از گلوی خونی عطشان بگیرد

عشق آمده با حنجر خونی سر نی
تا آبروی تازه ای ایمان بگیرد

زیباست رقص خنجر و فواره ی خون
وقتی نگاهت نشات از عرفان بگیرد

هیهات مناالذله را بنویس با خون
تا سلطه ی قابیلیان پایان بگیرد

زینب سفیر انقلاب کربلا شد
تا جیش انصارالحسین سامان بگیرد

ای روضه خوان ما را ببر با سر به شامات
تا اشک عریان باز هم پیمان بگیرد

#محمد_علی_ساکی‌

 

 

 

 

نظرها
  1. رسول رشیدی راد

    شهریور 11, 1399

    🌹🌹🌹🌹

  2. عظیمه ایرانپور

    شهریور 11, 1399

    درود بر شما
    خیلی زیباست🌺

    فقط این مصرع از وزن خارج هست
    که آرام با آن درد بی درمان بگیرد

    • محمدعلی ساکی

      شهریور 11, 1399

      درود بی پایان برشما
      بخوانید
      کارام …
      مثل

      کزو مانده بر استخوان پوستی

      یا
      ای ساربان اهسته ران کارام جانم می رود

  3. علی معصومی

    شهریور 11, 1399

    درود و عرص ارادت استاد
    اجورکم الله
    🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿
    در پناه خدا

  4. فریبا نوری

    شهریور 11, 1399

    درود ها جناب ساکی گرانقدر
    بسیار زیباست
    🌹🌹🌹🌹🌹

  5. اکبر رشنو

    شهریور 11, 1399

    درودها
    بر
    شما

    عالی وارزنده
    وبهنگام

    ودستمریزاد و🌺🌺🌺🌺🌺🌺🍃

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا