🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 افتادگی…

(ثبت: 227784) خرداد 22, 1399 

 

افتادگی ….

چو میخواهی شمیمی از ، نسیم صبحگاهی را
غرورت زیر پا باشد ، امیری تختِ شاهی را

تصوّر کن درختی را که دارد حاصلی اندک
و یا بادی برقصاند به بالا خُرده کاهی را

یکی از پشت سر اُفتد ، یکی از سمت پیشانی
یکی فاضل ببیند خود، یکی از زَر کلاهی را

نمی دانم چرا آدم ، به دنیا می شود غرّه
نمی سنجد مگر دوران و پایانش تباهی را

اگر بهرام گوری یا، تو باشی شخصِ اسکندر
نبینی جز کفن با خود سپیدی در سیاهی را

اَجل گیرد گریبانت ، در آخر هرکجا باشی
اِبایی کوسه کِی دارد ، شکارِ شاه ماهی را

فقط اُفتادگی آموز ، تدبیری نما آخر
مکن تکرار زجر آور ، دگر اعمالِ واهی را

اگر بادی به سر داری چو«تنها» می شود کارت
قطارت می رود آخر ، مسیر اشتباهی را

حسن نبی جندقی «تنها»

 

 

 

 

نظرها
  1. محمد یزدانی

    خرداد 22, 1399

    درودها جناب دوست .
    تعلیمی بسیار عالی و ارزشمندی سروده اید .
    بهره بردم
    پیروز و پاینده

  2. علی معصومی

    خرداد 22, 1399

    🌿👏👏👏👏
    بسیار زیباست

    • حسن نبی

      خرداد 22, 1399

      زنده باشین ممنون🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼🌺

  3. آفرین
    رقص قلم تان زیباست
    درود بر شما 🌷👌👌

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا