🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 اندر اعجاز فضای مجازی

(ثبت: 263407) شهریور 9, 1402 

اندر اعجاز فضای مجازی

شبی چنگ بر سیم سازی زدم
سری بر فضای مجازی زدم

پروفایلها رنگی و گونه گون
همه دلفریبند بی چند و چون

یکی برگزیدست یک نام Lux
یکی هم نهادست ۱Mr Linux

سخنها سرایند از هر دری
که گاهی نه در دارد و پیکری

یکی ادعای خدایی کند
یکی شکوه ای از جدایی کند

فضای مجازی چه اعجاز کرد
چه میدان پر وسعتی باز کرد

کند کارهایی بسی شاهکار
گروهبان سه را میکند استوار

در این صحنه ی پر نشیب و فراز
بود جوجه ای ناتوان شاهباز

(کند مرد درویش را پادشا)
و شاگرد ناشی شود اوستا

شد آکنده از پهلوان سربسر
بگیرند آنجا دوال کمر

بگویند بر هم چنین و چنان
گهی آن به این و گهی این به ان

یکی دیگری را قضاوت کند
بزیر آورد تا شماتت کند

یکی را لقب میدهند اوستاد
چو من داردش شش کلاسی سواد

کزین شش کلاس آنچه گویم بجاست
تفاوت ببین از کجا تا کجاست

یکی گشته سلطان صاحبقران
یک همچو من شاعری ناتوان

یکی زین میان شد سیاست زده
لمی پشت میز ریاست زده

زند حرفهایی بسی چرب و چیل
تو گویی فتاده ز خرطوم فیل

بسا شش کلاسان سناتور شدند
جهش کرده الساعه دوکتور شدند

یکی گشته حساسِ بوی فساد
یکی خوانده جراحی اقتصاد

یکی میکند دسته جاروی خویش
یکی پر کند برج و باروی خویش

یکی می سراید سراسر چاخان
یکی هم “یالانّان۲” بود پهلوان

فضای مجازی چه جادو کند
چاخانهای بسیار را رو کند

بتازد همی از فراز و نشیب
بر آنانکه دادند ما را فریب

خبرها رساند بسی بیشمار
دروغ دغل را کند آشکار

گهی سر به پستوی قدرت زند
و گاهی به انبار ثروت زند

کسی را که رازش نهان میشود،
چو راز نهانش عیان میشود،

چنان می دراند گریبان را
ز کف میدهد بند تنبان را

بسی نابکاران بخط میکند
“ثقتها۳” ز قدرت سَقَط میکند

تمام توان رسانه از اوست
همه دلخوشی “یگانه” از اوست
#امیر_وحدتی_یگانه

۱- Mr Linuxنام یک پروفایل
جعلی بود که زمانی برای رسیدن به مطامع شخصی خود  در فضای مجازی فعال بود و پس از گیر آوردن منصبی فعلا سکوت اختیار کرده است.
۲- واژه ای ترکی بمعنی دروغکی
۳- منظور ثقتی مدیر کل بدنام ارشاد استان گیلان است که اخیرا مسائل اخلاقی اش در فضای مجازی افشا شد.

 

 

نظرها
  1. مهدی سیدحسینی

    شهریور 9, 1402

    درود جناب وحدتی
    ان شاء الله از اشعار زیباتون بیشتر بهره ببریم🌹🌹

    • امیر وحدتی "یگانه"

      شهریور 11, 1402

      عرض سلام و ارادت جناب سید حسینی.
      از حضور سبزتان سپاس.
      🌻🌻🌻🌼🌻🌻🌻

  2. مهرداد مانا

    شهریور 10, 1402

    سلام دم صبح هم این شعر را خواندم اما فرصت تشکر پیش نیامد
    دست و قلمت مریزاد
    و واقعا فضای مجازی بر واقعی چربیده است

    • امیر وحدتی "یگانه"

      شهریور 11, 1402

      درود بر شما جناب مانای عزیز. محبتتان را قدردانم. مانا باشید.
      🌼🌼💙🌼🌼

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا