🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 این زندگی نیست که از او دلگیرم

(ثبت: 255914) بهمن 16, 1401 

این زندگی نیست که از او دلگیرم
این تن و
این من و
این درد سبب نیست، که دلگیرم

مشکل از باب و راه و نقش نیست
مشکل از سال و فال و حال و این سبب نیست

دردم از بی دردی است که بدان درگیرم
دردم از بی صبری است که در آن درگیرم

حرفم از یار است و دردم از نقش او
حرف ها بسیار است و دردها در وصف او

مشکل از او نیست که اینگونه شدم
مشکل از تن نیست که محبوس شدم

مدتی را بهر کاری در این تن ساکن شدم
خود نفهمیدم از چه رو شد، که چنین ساکت آواره شدم

تن اگر رفت، تماشایش کردم
دم ، که در تن فرو رفت، مهیایش کردم

من که خود رام و تنم در بر این نام
همه تن رام شود، دربر این خصلت آرام

چرخ گردون که دنیای مرا در بر این ره
می‌چرخانی و میگردانی و پیدا و پنهانش کنی هردم، در این ره
پیدا کن مرا، که گم‌گشته شدم، در دل این شب

آنگونه دویدم، که پریدم، از این شهر بریدم
آنگونه بدیدم، که چگونه، خود را طلبیدم

ندیدم محرمی، ندیدم همدمی، ندیدم مرهمی
ندیدم صادقی، ندیدم حافظی، ندیدم صاحبی

کاش میشد بپذیرم آنچه اکنون شده اسرار ضمیرم
کاش میشد که ببینم تور افتاده به دام زمینم

کاش میشد بپذیرم دولت مستانۀ غم را
کاش میشد که ببینم صولت دردانه دم را

کاش میشد بپذیرم همه احوال بدن را
کاش میشد که ببینم، آسودگی ذات وطن را

کاش میشد بپذیرم همه دنیای امروز خودم را
کاش میشد که ببینم مرهمی هست به زخم درون بدنم را

گر خدایی هست که حاکم بر احوال دل است
با دل و جانم بپذیرم او که پیوسته به دنبال ضمیر است

دل که آزرده شده، از تن و کارگزار بدنم خسته شده
هر دم و لحظه برایم، در این دل، غم پیوسته شده

کمکی گر نکنی، گر که آب از سر من رد نکنی
باز گویم که تویی همدم و همساز دلم، تویی آواز دلم

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نقدها
  1. عباس خوش عمل کاشانی

    اردیبهشت 31, 1402

    گیدای عزیز که آرامش زندگی را نوید از توست!
    واگردنا کرده ای چرا؟
    بلانسبت از جهتی یادآور خواجه عبدالله انصاری و مناجات نامه اش شده ای!
    انتظار غزلهای پر وپیمان و دلربا از تو داشتم ؛ از آن دست غزلها که لای «پرنیان» می پیچیدی!
    یادش بخیر باد….
    انوشه زی.

    • سلام و درود خدمت جناب کاشانی عزیز
      سرودهای گیدا، از آقای منوچهری عزیز هست که اهل مشهد مقدس هستند
      بنده هم اسم ایشون هستم
      و اهل شیراز
      و سپاسگزارم از توجه و دقت نظر شما
      درود بی پایان بر شما دوست عزیز🌹🌹🌹

نظرها
  1. طارق خراسانی

    بهمن 16, 1401

    سلام و درود

    🌹🌹🌹🌹🌹

    در پناه خدا🌱👌👌👌👌👌🌱

    • محمد جواد منوچهری

      اردیبهشت 31, 1402

      سلام و درود
      ابراز نظر از سوی شما باعث افتخاره برام
      سپاسگزارم از توجه و محبت شما
      🌹🌹🌹🌹

  2. سلام و درود جناب منوچهری عزیز
    وقت بخیر

    آقا ستاره سهیل شدید کم‌پیدایید

    فکر کنم این دل‌سروده در قالب ابداعی خودتان باشد

    سلامت و سعادتمند باشید

    • محمد جواد منوچهری

      اردیبهشت 29, 1402

      درود و سپاس دوست عزیز و گرامی
      شما لطف دارید،
      امیدوارم همیشه سالم و پاینده باشید🌹🌹🌹

  3. محمدعلی رضاپور

    اردیبهشت 31, 1402

    سلام و درود و خدا قوت
    ماه ذیقعده و زادروز حضرت معصومه بر شما بزرگوار، خجسته باد

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا