🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 باد خرمن

(ثبت: 230149) مرداد 15, 1399 

« باد خرمن »

قلندران حقيقـي ، كه با هنـر باشند
رها شدند و هراسش نه از گرفتاري است
به باد خرمن مردم مزن، كه بد كاري است
كه خوشه چيني مردم، همش غلط كاري است
هنر زِ خويش نمودن، همش نكوكاري است
زِ مردم اَر طلبي، شخصت از هنر عاري4 است
هزار تاج شهي ، را به نيم جو نـخرند
گر از شجاعت و رسم عدالت، آن عاري است
بهاي هـر دو جهان ، در گرو بود بهتر
نه در گرو دغلكار رند5 بازاري است
بهاي گريه و شب زنده داري است بهشت
نه مزد خوش گذرانيِ ديو و تاتاري است

٭٭٭
4- برهنه- مبرا 5- حيله باز – زيرك
حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

نظرها
  1. رسول رشیدی راد

    مرداد 15, 1399

    با سلام و درود خدمت آقای دهنوی عزیز
    بهره بردم از شعر زیباتون
    زنده باشید
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
    هزار تاج شهي ، را به نيم جو نـخرند
    گر از شجاعت و رسم عدالت، آن عاري است
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. رسول رشیدی راد

    مرداد 15, 1399

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا