🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بارش لطف

(ثبت: 210385) خرداد 11, 1398 

سابقاً از لطف تو ، بر من بسا انفاق بود
بارش لطف تو بر من ، شهرت آفاق بود
مطلب بارِ گران امر تو ، بـر دوش من
همچنان گُلدسته ي شفاف و هم بَراق2 بود
مخزن صبرم اگر كم شد ، مرا معذور دار
اين سرِ كم طاقتم ، در زير صد شلاق بود
كي ره فكري برايم بود ، تا ره طي كنم
اسب فكرم دايماً واماند و در باتلاق بود
كي دل غمديده ام را بود تسكين در جهان
جاي تسكينش دلم از زجر مردم داغ بود
دفتر صبر مرا ، هـر گمرهـي بـر هم بِـزد
دفتر صبرم زِ جور مردمان ، اوراق3 بود
غصه ي ديوانگي مردم ابله مدام
همچنان رزقي ،كه همچون رزقي از خلاق بود
مردم گمراه ، مرا در ظلمت شب برده اند
كي ره آنها ، به صبح سبز دشت و باغ بود
تك تكي انسان بديدم ، ليك چون پيغمبران
در ميان جمع مردم، همچو يوسف طاق4 بود
اي حسن ،از قسمت روز ازل نـتوان گريخت
گوئيا اين قسمتـت، از حكمت خلاق بود
٭٭٭
1- سنگين 2- درخشان 3- ورقه شدن 4- يكتا – تنها ماندن

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. زانا کوردستانی

    خرداد 11, 1398

    درود

    احسنت

    👏👏👏👏

    🌹🌷🌺🌸

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا