🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 برخیز شتربانا

(ثبت: 248060) خرداد 7, 1401 

برخیز شتربانا…

دیریست که این قافله بی‌قافله‌سالار
تن داده به بی‌کاری و بی‌عاری و خفت!

این کهنه کجاوه که شتر می‌برد آن را
راهی شده تا منزل ویرانی و ذلت

” برخیز شتربانا بربند کجاوه ”
باز از سر نو جانب آزادی و عزت

این ره که شتر از سر خود می‌رود آن را
مشکل به سهولت برود سوی سلامت

تا ره‌زن و تا دزد کند قافله را هِی
ره می‌نبرد جز به کمین از پی غارت

این شعرک غمگین بداهه ببر ای عشق
از این دل غمدیده ز بی‌دادِ حقارت…

جایی که کسی خفت و خواری نپذیرد
آنجا که گلستان شده با همت و غیرت

آنجا ببر این داد که بی‌دادگری نیست
جایی که کند قافله‌سالار حکومت

سالار نوشتم، تو بخوان عالم و عادل
گفتم ز حکومت تو گمان کن که هدایت

” برخیز شتربانا بربند کجاوه ”
این‌بار به نیروی خِرد سوی سعادت

#کیوان_امیری_فر

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. مینا یارعلی زاده

    خرداد 7, 1401

    درودها جناب امیری فر عزیز👏👏👏

  2. فریبا نوری

    خرداد 7, 1401

    ” برخیز شتربانا بربند کجاوه ”
    این‌بار به نیروی خِرد سوی سعادت

    درود جناب امیری فر گرانقدر 🌷🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا