🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بهشت دنیا

(ثبت: 254952) دی 23, 1401 

بهشت دنیا

من بهشتم را همین جا توی دنیا دیده ام
در فروغ چشمهایش موج دریا دیده ام

ترسم از این است آید تا جهنّم دیدنم
بس فداکاری ازاین خورشید پویا دیده ام

خواب شیرین است ، امّا مادرم را تا سحر….
بر سرِ بالین خود شبها به احیا دیده ام

هرکجا حتّی مقصّر بوده ام در زندگی
بارها حامیِ خود اندر قضایا دیده ام

یار دیرینی که هر جا غم اسیرم کرده بود
بهر غمخواریِ خود او را مهیّا دیده ام

هرچه دارم از همین چادر نماز مادر است
من که آن را تاکنون مافوقِ اشیا دیده ام

کاش میشد عمرِ خود را هدیه می دادم به او
تحفه ای ناقابل از خیلِ هدایا دیده ام

سجده ام زیباست، گر مقصد بوَد پاهای تو
من بهشتم را همین جا توی دنیا دیده ام

✍حسن نبی جندقی(تنها)

 

 

 

 

نظرها
  1. احسنت
    سلام و درود
    عیدتان مبارک

    • حسن نبی

      دی 23, 1401

      درود و عرض ارادت
      ممنون از حسن توجه شما🙏🏽

  2. طارق خراسانی

    دی 24, 1401

    سلام جناب نبی

    غزل زیبایی ست
    روز مادر مبارک و مادر بزرگوارتان همواره سلامت باشند

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👌🌹🌿

    • حسن نبی

      دی 24, 1401

      درود و ارادت استاد

      ممنون از توجه شما پاینده باشی

  3. مهرداد مانا

    دی 24, 1401

    سلام
    سایه ی مادرتان مستدام
    از جندق چندین خاطره ی خوب دارم . دلتان به وسعت همان جندق ، فراخ باد

    • حسن نبی

      دی 25, 1401

      درود
      سپاس از لطف شما زنده باشین

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا