🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 به کوچه ی شهدا سری بزنیم

(ثبت: 221895) بهمن 23, 1398 

 

شبانه به لاله ها , سری بزنيم
بیا به خانه ی شهدا , دری بزنيم
شهيدان کنارِ خاکريزها شهيد شدند
شهيدان درونِ کانالها غريب شدند
دگر صدای شهيدان به گوش نمی آيد
دگر صدای غريبی به گوش نمی آيد
يکی يکی برهيدند و ما به جا ماند يم
درون قفس ها , چه بیصد ا مانديم
به کوچه ی شب , با لجن قرين شديم
درون دلها , چه پُر فريب شديم
چه قابِ عکسها , محصورِ ما شده اند
ميان اطاقها , اسيرما شده اند
به شهر ِشهيدان , هجرتی دوباره کنيم
به قامتِ خاکريزها شاره کنيم
به يادِ خاکِ تفتيده و خشکی رود
به يادِ اَنبوهِ ابرهای دودآلود
سفر به باتلاقهای کرخه کنيم
به پُلهای غريبش اشاره کنيم
دوباره شُکوهِ جبهه را نظاره کنيم
و قمقمه های خالی را شماره کنيم
به تانکری که زخمیِ ترکش و تنهائيست
هوایِ بيابانِ جبهه , چه بی مهريست
نگاه به منبعِ قطعه قطعه کنيم
به دستهایِ بريده ی عباس اشاره کنيم
کنون بُريده شده , سيمِ هجرتها
نمی رسد خبری , از گلویِ همت ها
محاصره شکست و ما به گِل مانديم
ز ياد بودِ عزيزانمان , خِجِل مانديم
دوباره محاصره افتاده اند , بچه های کميل
شب است و سکوت است و ياراست و ميل

بیاد سیصد شهید گردانهای حنظله و کمیل و به پیکرهای متعالی مانده بر کانال کمیل ,

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا