🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بوســـــه ى آتش

(ثبت: 209065) اسفند 28, 1397 
بوســـــه ى آتش

زمان، از آشنايان، لشگرى بيگانه مى سازد
جهان، از طاق کسرای دلت ويرانه مى سازد

زمین، در ژرفناى خوابهاى سرد و بى رويا
برای كركسِ كابوسهايت لانه می سازد

دل معمار من از لاجوردِ واژه های تر
میان شوره زار دفترم، گلخانه مى سازد

حريف سينه ى آوازه خوان، ديوار و زندان نيست
قنارى، با دو جرعه آب و مشتى دانه، می سازد!

من از گلبرگ بابونه لباس خواب مى دوزم
خيالم بسترش را از پرِ پروانه مى سازد

طلايه دارِ مجروحى كه زخمش را نمى بينى
براى تكيه كردن، از غرورش شانه مى سازد

اگر بر بالهايم مى نشيند بوسه ى آتش
دلم قرص است…از خاكسترم افسانه مى سازد

دلِ خوابيده در آويشن و نعنا و ريحان را
كبابش هم كنى، عطرش تو را ديوانه مى سازد!

 

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. الهیار خادمیان

    اسفند 28, 1397

    سلام و درود بر شما شاعره ی ستوده و بزرگوار
    بسیار زیباو اثر بخش است طیب الله سربلند باشی
    این اثر حتمن ماندگار ترین اثر خواهد بود انشا الله

    بهارتان خرم، عیدتان مبارک باد
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌷🌷🌷🌷🌷

  2. طارق خراسانی

    اسفند 28, 1397

    دلِ خوابيده در آويشن و نعنا و ريحان را
    كبابش هم كنى، عطرش تو را ديوانه مى سازد!

    👏👏👏👏👏👏
    سلام و درود بر اولین ملکه شعر پاک
    سال نو مبارک
    شاهکاری به گنجینه ی شاهکار های تان افزوده شد .
    بی مانندی شما در عرصه شعر کلاسیک بر کسی پوشیده نیست .
    این شعر ناخودآگاه صبر و مقاومت در مقابل شداید را تداعی می کند
    شعر دارای ابعاد وسیعی ست و هر بیت خود کتابی ست که باید تفسیر شود.

    در پناه خدا شادزی💐👏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا