🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بیاد سردار دلها – شهید شاهد حاج قاسم سلیمانی

(ثبت: 220864) دی 21, 1398 

 

چشمهای نافذت در ابری از غم جلوه داشت
غنچه های دیدنی در دام ماتم خیمه داشت
ای که صدها خاکریز و بیشه را فتح کرده ای
یک بغل افسوس از گلهای پَر پَر خورده ای
قامت سروت تکید از سوز و داغ دوستان
جرعه جرعه پُر شده غم در دل این بوستان
بغض این اندوه را در سینه ات می ساختند
هر نَفَس نقشی بر این سجاده ها می بافتند
لحظه ای تردید در راهت نمایان نیست نیست
با حرامیها به میدان جهاد , تا 2020
ساعتی در شط , زمانی کوه , وقتی خاکریز
جلوه ی رزمش هزاران خوشه از هر تاک ریز
طول ایام جهادش همچو یک عمری گذشت
کام کفتاران دنیائی به هر ننگی گذشت
این تعلقها که نامردان به دنیا داشتند
از کنار چشمهایش مثل یک تیری گذشت
او نه چپ بود نه در راست , خیمه ای برپا نداشت
جز جهادِ روز و شب در ذهن خود ماوا نداشت
رهروی سالک , مجاهد سیرتی نیکو منش
شرحه شرحه جسم او روحش توحیدی سرشت

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. مينا امينی

    دی 21, 1398

    سلام آقای همدانی
    ممنونم از اشتراک گذاری
    قلمتان همواره سبز و نویسا
    مانا باشید به مهر💐💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا