🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بیاد شهید کوچک جنگلی

(ثبت: 221336) بهمن 6, 1398 

 

برف می بارد دمادم
از دلِ سردِ زمستان
بر تنِ ميرزای کوچک
بر تنِ خشک درختان
غُرش خمپاره ها بود
در تمامِ جنگل و دشت
از سحر تا شام می ريخت
آرزوها مثل گلبرگ
باد سردی در فضا بود
پيک ناموزون می گفت :
تک درخت عشق و اميد
در هوای سرد پَژمُرد
او يگانه مرد حق بود
تک سوار برکه ی نور
قامتش سرو سهی بود
تُندری در بيشه ی دور
يکه و تنها گذر کرد
از ميان رود و صحرا
از هزاران کوه و جنگل
از ميان دشت خونرنگ
گفته هايش آسمانی
ديدگاهش روشنائی
با سپيدی آشنا بود
در سياهی های جنگل
بچه ها فرياد اويند
سينه ها مأوای اويند
در ميانِ صخره و دشت
لاله ها خون رنگ اويند
دوستانش پرکشيدند
دارها بر دل کشيدند
تک سواران مهاجر
غصه ها در دل کشيدند
سر به کویِ عشق خَم کرد
ديده ها از اشک تر کرد
خونِ دل از ديده می ريخت
لاله ها در این دمن کرد

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نقدها
  1. بهمن 6, 1398

    اینکه یک شاعر بخواهد در شعرش موسیقی وجود داشته باشد و اثری موسیقایی ارائه کند، نشان از ذهن موزون او دارد
    این اثر نشان می دهد شاعرش تمایل دارد وزن را رعایت کند اما رعایت کردن هر قاعده و اسلوبی مستلزم این است که ابتدا آن قاعده و اسلوب را بشناسیم
    چرا باید چنین اثری در هیچ کدام از قالب های شعر سنتی جایگاهی نداشته باشد
    مخصوصا وقتی محتوای ذهن شاعر غنی است و مفاهیم ارزشمندی برای انتقال به مخاطب دارد حیف است که شاعر از شکست های وزنی غفلت کند و نسبت به رعایت قافیه که تسلط به آن فقط یک ساعت سرچ و مطالعه در اینترنت زمان می برد بی توجه باشد

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا