🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بیت شاعر بهمراه دکلمهءمهربانو شهرزاد

(ثبت: 248949) تیر 10, 1401 
بیت شاعر بهمراه دکلمهءمهربانو شهرزاد

 

آشیان می سازم از شوق نگاهت در گذار
تا بر آری مرده دل را از دل تنگ مــــزار

در خراب آباد من عمـــــران و آبادی نبود
ساختم آن خانه با امید و صبــــر و انتظار

گفته بودم با دل درد آشنایم بارهــــــــا
میرسد روزی که گیری آن صنم را در کنار

اینک ای آرام جان این خانــه اینهم عاشقت
با سری مملو ز سودا و دلــــــی امیدوار

می کنم جان و جهانم را فـــــدای ماندنت
تا شوی در خانه ام تا روز آخـــــر ماندگار

با ملات از عشق و خشت جان بنایش کرده ام
هم به نامت کرده ام ، آجر بر آجــــر استوار

اینچنین شاعــــــــر بنای کلبهء عشقت نهاد
تا بخوانی در میانش نغمهء سبز بهــــــــار

از لبانت شهد ریزی در دل گلواژه هـــــــا
تا هم آوازت قناری گردد و خیل هــَـــــزار

پایکوبان واژه گردد در میان هــــــــر غزل
بیت در رقص آید و مصـــرع شود آیینه دار

چون خرامی با لباس تور ، در شعــری سپید
می کنی خونین دل هر شاعــــر سنت شعار

هر کجا بیتی ز راضــــی بود آبادی ز توست
شعر شیرینش بود از شهد کامت وامــــــدار.

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. سیاوش آزاد

    تیر 10, 1401

    سلام ظ سه نقطه ای و ژ دو نقطه ای؟
    انتڟار، گلواڗه و واڗه
    این حرف نیز داشتیم که نامش فای اعجمی بود
    ڤ
    در عربی به کار می رود
    مطلبی را نقل کنم
    همچنین در زبان عربی این حرف برای نوشتن نام‌ها و واژه‌های بیگانه‌ای که دارای واج /v/ هستند، به کار می‌رود. برای نمونه کلمهٔ Volvo در عربی «ڤولڤو» و Vienna به صورت «ڤيينا» نوشته می‌شود. در عربی مصری این حرف را «فه بتلات نقط» (فهٔ سه‌نقطه) می‌نامند.

    البته حروف کلمات در نقل جدا شده است خود من ابتدا آن را در کلمه ڤیزا دیدم که همان ویزا است

    • با درود از اعماق وجود و با سپاس از دقت نظرتان.. بسیار آموختم و از این پس با دقت بیشتر خواهم نوشت.. متاسفانه هر زمان هنگام تایپ عینک بهمراه نداشته باشم با چنین مشکلاتی مواجه میشوم. ب جای ی و ف جای ق و…. و چون برای نایپ برخی حروف بایستی گزینهء حرف مورد نظر گرفته و نگه داشته شود گاهی از مواقع کیبورد خودسرانه عمل میکند و ما هم به آن اعتماد… باز هم سپاسگزارم و دقت نظر و بذل محبتتان را می ستایم.

  2. محمدعلی رضاپور

    تیر 10, 1401

    سلام و درود، دست مریزاد!
    زیبا و روان و البته قدری قدمایی می سرایید.

    • درودتان باد و سپاس از مهربانی نگاهتان.. امید که در جوارتان بیاموزیم.

  3. طارق خراسانی

    تیر 10, 1401

    سلام

    زیباست
    برخی ابیات دارای هیجان دوست داشتنی هستند

    در پناه خدا… 🌿👏👏👏👏🌷🌿

    • درود و سپاس مهر نگاهتان را ، باشد که از،محبتهایتان چونان نوآموزی گریزپا مجذوب و مجلوب همجواری و تلمذ شویم.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا