🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بیغوله

(ثبت: 262767) مرداد 17, 1402 
بیغوله

هاتف خوش خبری نیست در این بیغوله
هر چه امد خبر از شومی جغد سر طاق
هر چه آمد خبر از ریشه ی چرکینِ چنار
هر چه امد خبر از تخم گذاری کلاغ

پس کجایند ملائک درِ میخانه زنند(۱)
پس چه شد عاقبتِ بلبل خوش الحانت(۲)
مُهر خورشید به مومِ در این خانه زدند
کوروشی نیست سر بادیه ی اَنشانت(۳)

گفته بودید که کرباس،تنِ زهد بپوش
تخم گندم شده در زیر سُم اسبِ چموش
از سرِ لابه به شکوایه کشیدید که ای
اسب عصاری این شهر به شلاق بکوش

موریانه هوسی شد تنِ چوبینِ درخت
بید بوی نفسِ قالی کرمان شده است
هنر الوده ی خناسِ دلِ دلق فروش
تختِ شیطان حرم و حجله ی انسان شده است

سینه ام در دَمِ مردم به جز از آه ندید
گونه ها از تبِ سرمای زمستان سرد است
سیلی ات هم دگر از سرخی این گونه نگفت
سایه می خواست که خورشید بسازد، درد است

علم آمیخته با قتل و جنایت شده است
هنر الوده ی دست هوس و بی خردیست
عشق بازیچه ی افکار هوس باز دل است
خواب در بستر مسمومِ عداوت ابدیست

آه از هر چه دغل کار و تبِ خود بینی
آه از هرچه دیانت زده از بی دینی
آه از هرزه مگس های سرِ شیرینی
آه از جوجه کلاغانِ کرِ ماشینی

 

برهان جاوید
بیستم اردیبهشت هزاروسیصدونودونه

پ.ن
۱-دوش دیدم که ملایک درِ میخانه زدند
گِلِ آدم بِسِرشتَند و به پیمانه زدند
حافظ

۲-رونق عهد شباب است دگر بُستان را
می‌رسد مژدهٔ گل بلبل خوش الحان را
حافظ

۳-انشان:مرکز پادشاهی کوروش،خوزستان امروز

 

 

نظرها 10 
  1. معین حجت

    مرداد 17, 1402

    درود جناب جاوید …
    دستمریزاد …
    لذت بردم👏👏👏💐💐💐

    • برهان جاوید

      مرداد 17, 1402

      درود استاد ارجمند حجت گرامی
      بسیار سپاسگزارم از لطفی که به حقیر دارید
      در پناه حق

      🌺🌺🌺🙏❤️❤️❤️

  2. عظیمه ایرانپور

    مرداد 17, 1402

    درود بر شما
    عالی بود
    قلمتان سبز🌸👏

    • برهان جاوید

      مرداد 17, 1402

      سرکار خانم ایرانپور گرامی
      بسیار سپاس از حسن نظر ارزشمندتان
      پیروز و پاینده باشید
      یا حق
      🌺🌺🌺🌺🙏🙏🙏

  3. سینا دژآگه

    مرداد 17, 1402

    سلام و عرض ادب جناب جاوید عزیز
    زیبا، صریح و مستحکم سروده‌اید
    زنده باد🌺🌸🌺🌸

    • برهان جاوید

      مرداد 17, 1402

      درود برادر ادیب ودوست گرامی
      جناب دژاگه عزیز
      سپاسگزارم صمیمی
      از نگاه پر مهر و نظر لطف تان به حقیر
      پاینده و پیروز باشید
      🌺🌺🌺🌺🙏❤️❤️❤️

  4. مهرداد مانا

    مرداد 17, 1402

    سلام بر برهان عزیز
    از اینکه ” این شکل از گفتن و سرودن ” رواج بیشتری پیدا کرده ، خوشحالم . ادامه بدهید که شجاعت تکثیر خواهد شد

    • برهان جاوید

      مرداد 17, 1402

      درود گرامی دوست ادیب و بکر اندیشم
      مانای بی مانند
      سپاسگزارم از حسن توجه و مهرافروزی ات در این ظلمات شب برای رسیدن به کورسوی صبح ارامش

      🌸🌸🌸❤️❤️❤️🙏🙏🙏

  5. طلعت خیاط پیشه

    مرداد 18, 1402

    درود بر شما جناب جاوید ارجمند
    قلمتان سرسبز
    🌺🌺🌸🌺🌸💐🌿

    • برهان جاوید

      مرداد 19, 1402

      درود سرکار خانم خیاط پیشه گرامی
      و سپاس بی کران از نگاه مهربان و ارزشمندتان به این حقیر
      پاینده باشید 🌹🌹🌹🙏🙏🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا