🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بی‌تلاطم

(ثبت: 258420) فروردین 24, 1402 

 

زه کمان را کشیده‌ام
تا آن سوی آب‌ها
در چشمان تو
که مرا به سکوتی ژرف فرا می‌خوانَد:

این قلمرو من است
که تو در آن,
ستون سپید خورشیدی
یا منم
نبض متوازن اقیانوس
بعد از شکست همۀ یخ‌هایش

در بالاترین نبرد؟‌!

آن سوتر از ضرب سکوت
در گوشۀ لب‌های سپید
و تپش لاله‌ها
در گام‌های سینۀ سرخمان,

روزها و فرسخ‌ها
از تیر و خدنگ و سنگ
عبور کرده‌ایم

و اینک, گوشمان
مسحور آواز درناهاست
که شمشیر شفای واپسینند
بر شعله‌های انجماد زمستان

در قلمرو آبی من
سکوت سپید,
صدای دو ضرب است:
ستیغ قاف و تیغ آفتاب

و ما,
سواد سادۀ نت‌های سیمرغیم
که کمال نقصانمان
رُستن است و, رفتن و رَستن
در تیغ عشق و ستیغ آزادی.

 

1402.01.23

 

 

 

نظرها
  1. علی معصومی

    فروردین 24, 1402

    درودهای فراوان
    استاد بانو نوری ارجمند
    ♤♤♤
    در تپش لاله ها در سینه های سرخمان
    ♡♡♡
    آسمان
    در پیچاپیچ پرهای سرخ بجا مانده
    از پلیکان های مهاجر
    تالاب های ساکت را
    نجوای لالائی می خواند
    تا خرناس های شبگرفته
    تکرگ آباد تعبیرش
    نارون ها را از بوم نقاشی
    پاک کند
    ♧♧♧

    • فریبا نوری

      فروردین 26, 1402

      درودها استاد ارجمندم جناب معصومی گرانقدر
      سپاس بسیار از مهر حضور و همراهی ارجمندتان به لطف بداهه ای زیبا

      و نیز سپاسی دیگر از نقد ارجمندتان مبنی بر عدم حضور واژۀ (گام های) در سطر سینه سرخ
      که با احترام و اجازۀ استاد ارجمندم حضورش را ترجیح می دهم.

      با درود بیکران

  2. طارق خراسانی

    فروردین 24, 1402

    در قلمرو آبی من
    سکوت سپید,
    صدای دو ضرب است:
    ستیغ قاف و تیغ آفتاب

    و ما,
    سواد سادۀ نت‌های سیمرغیم
    که کمال نقصانمان
    رُستن است و, رفتن و رَستن
    در تیغ عشق و ستیغ آزادی

    سلام و بس درود به بزرگ بانوی شاعر و ادیب

    اشعار زیبای شما را بر رشد شعور و شعر خود می خوانم
    زیرا بزرگان ادب سفارش کرده اند شعر های خوب را باید خواند.

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌👌👌🌹🌱

    • فریبا نوری

      فروردین 26, 1402

      درود استاد خراسانی گرانقدر
      و سپاس فراوان از مهر حضورتان به روشنی وفرزانگی در فروتنی و مهری که بی گمان از همان فرزانگی و روشنی درونتان نشات می گیرد.

  3. غلامحسین جمعی

    فروردین 25, 1402

    درودو سپاستان باد استاد نوری

    زیبا و قابل تامل و ستودنی است

    🙏🙏🙏🙏🌹🌹🌹🌹🙏🙏🙏

    • فریبا نوری

      فروردین 26, 1402

      درود و سپاس از مهر حضورتان استاد جمعی گرانقدر

  4. حسن نبی

    فروردین 25, 1402

    بسیار عالی زنده باشید🌹

    • فریبا نوری

      فروردین 26, 1402

      درود و سپاس از مهر حضورتان جناب نبی گرانقدر

  5. مقصود

    مرداد 14, 1402

    خیلی عالی و دلنشین

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا