🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بی توازن

(ثبت: 211099) تیر 3, 1398 

در این چنین گرازی
سهمت
بیشتر بود
از تفنن و تفریح تهدید
از اوّل
توگیاهخوار نبودی
با دمت گردو می شکستی
پاهایت پایمال می کرد…
و
آب از سر من می گذشت…
با اینهمه گرازی دراز
هر قدر شاخ هایت تشدید وتیز
و
نامتوازن نیز
بازمن آبشخورت نمی شد
بازِکف گرگی خواهی خورد…
از بی استوای دستهای بلوط
پوزه می ریزی بر زمین
او
درمطلق بی سایگی
ظهر دیده
در تساوی یک و یک
برای همین
زیر شاخ و پهنای پاهای لجن نمی رفت
هر گز مقدسش

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    تیر 3, 1398

    درود بر شما جناب استاد رشنو عزیز💐💐💐

  2. طارق خراسانی

    تیر 3, 1398

    سلام و درود بر حضرت استاد رشنوی عزیز

    بسیار تند و گزنده

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏🌿

  3. سلام و درود استاد ارجمند آقای رشنو

    دستمریزاد و دل نمیراد …

    استفاده از آرایه ی کنایه : آب از سر گذشتم ،کف گرگی زدن و …

    غایت نظر با صبوری : طبق مؤلای متقیان تکه یِ استخوانی در گلو و خاری در چشم ،

    سختی ناملایمات ؛ در ضمن چون کوهی استوار و ایستا در برابر تند بادها …

    تقدیمی را از ما پذیرا باشید : با استفاده از عبارات کنایه ” طنز ”

    1🍃

    از زندگی ، افتاده ام از بس ریاها دیده ام
    مردان روز اف بر شما از زندگی رنجیده ام

    2🍃

    ناکسانِ روز را ،پَس گردنی
    عارفانّ روز را دست گردنی

    3🍃

    سکوت کن ،چو ببینی که نیست سمع قبول
    بهایِ عقل ، قوی کن ، سکوت عین رضاست

    4🍃

    ای که ، بگفتی مرا ، ترک بکن ، این زمین
    مُلک خدا تنگ نیست می بَردم تا به چین

    5🍃

    میخانه و مسجد ، نگرم ، دِیر ببینم
    خالق ،همه جا جلوه و من دیر ببینم

    ولی اله بایبوردی

    🌿🌸🌸🌹🌸🌸

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا