🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تاری بزن

(ثبت: 241459) شهریور 6, 1400 

تاری بزن

تاری بزن که نغمه جانانه ام کند
آواره ام نموده و دیوانه ام کند

با شور و حال نم نم باران ترانه را
در کوچه باغ آینه بر شانه ام کند

ای آشنای زمزمه های سحرگهان
تاری بزن که واله و مستانه ام کند

با لحظه های صحبت تنهایی دلم
غمناله من و شب ویرانه ام کند

درد دل مرا برساند به گوش یار
در جای جای خاطره افسانه ام کند

خواهی اگر که دین خودت را ادا کنی
شوری بزن که شعله به کاشانه ام کند

در انتهای قصه ی پر سوز و ساز خود
چندی حدیث دلبر دُردانه ام کند

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. کبری محمدی

    شهریور 6, 1400

    سلام
    زیبا قلم زده اید
    مانا باشید
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

  2. عظیمه ایرانپور

    شهریور 7, 1400

    درود بر شما
    زیباست
    فقط در بیت دوم به نظرم ردیف جایگاه درستی نداره
    و “کند” برای ” بر شانه ام” فعل مناسبی نیست
    🍃

    • علی معصومی

      شهریور 7, 1400

      سلام بر بانو ایرانپور ارجمند

      سپاس ها از مهر حضورتان و همچنین دقت نظر جنابعالی
      در بیت دوم:
      نمی دانم که “شانه ام” را در چه ساختاری معنی فرموده اید
      ◇◇◇◇
      شانه که ابزاری برای شانه زدن مو است
      شانه یا کول که عضوی از انسان است
      ◇◇◇◇
      حال اگر به صورت دوم بخوانیم، ایا باز هم نظر شما پا برجاست؟
      و
      ارزوی سلامتی شما را دارم🌹

      در پناه خدا

      • عظیمه ایرانپور

        شهریور 15, 1400

        من به هر دو صورت به نظرم فعل مناسبی نبود
        در صورت فعل ” بزند”
        و در صورت دوم “بگذارد”مناسبند🌸

        • علی معصومی

          شهریور 18, 1400

          سلام بر بانو ایرانپور ارجمند
          سپاس از حصور دوباره شما گرانی
          ◇◇◇
          البته ردیف کند است و قابل تغییر نیست
          اما همانگونه که “بار کردن”
          بار بر شانه کردن
          بار ترانه را بر شانه ام کند
          در هر حال اختلاف نظر سلیقه ای است
          و به نظر حقیر در این موضوع اشکال ندارد
          ارادتمند🌹

  3. درود برشما🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا