🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ترانه ای برای سی و یک روز …

(ثبت: 14041) بهمن 20, 1397 

 

برای من تفاوتی نداشت
مرگ و مغناطیس
هنگامه ای در دلم بود
از دیدن آسمان خزر
و روشنایی کبود ستارگان
سراپا شور بودم
کم مانده بود مثل دیوانه ها آواز بخوانم
و این باد خنک ،
این خاک سرد را
ببوسم
کتابی جدید در مغز من ریشه دوانده بود
ایمان داشتم که این کتاب را خواهم نوشت :
انتظار نداری که بیشه ها بوی لیمو بدهند ؟
من از شهر های کوچک بدم می آید
خیلی سوت و کورند
من از شهرهای بزرگ بدم می آید
خیلی شلوغ اند
برق چشم ها
چقدر رمانتیک است
فکر نمی کردم خط استوا ، تیره باشد
اما غلیظ بود
آن قدر غلیظ که حتی
برف های قطب
آبی می شد
کتابم سی و یک روز طول می کشید
اتاق هتل هنوز هم بوی قرن هفدهم می دهد
من داستان تلگرام را نخوانده ام
می خواهم به اسکله بروم
جایی که فلس ماهی به سر و صورت پسران ماهیگیر چسبیده .
کسی برای آبتنی به دریا می زند
طاقباز دراز کشیده ؛ باله می رقصد
با ترانه ای از دور دست :
عکس ابرها در آسمان شهر کوچک معلق بود
مرگ و مغناطیس برای من تفاوتی نداشت .

 

بیستم تیرماه نود و شش

 

 

نظرها
  1. بسیار عالی بسیار عالی

  2. مازیار نژادیان

    بهمن 23, 1397

    درودها بانو نوری گران فهم

    از این شعر هم لذت بردم و سبک شد روح ام

    باشید و بتابید بزرگوار🌹🌹🌹🌹🌹

  3. طارق خراسانی

    اسفند 16, 1400

    سلام گرامی بانوی پاک

    من با این شعر در خود سفر کردم
    در باورهایم از هستی، زندگی، مرگ و چگونه باید زیست
    لطیف بود و رمانتیک
    و عجیب شوق سفر را در من بر انگیخت
    از شهر پر ازدحام به آسمان آبی روستایی در شمال

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏🌹👌🌿

    • فریبا نوری

      اسفند 16, 1400

      درودها استاد خراسانی گرانقدر

      سپاس بسیار از مهر حضور و دریافت نظر ارجمندتان

      و نیز همراهی تان با این مسافر

      🌷🌷🌷🌷🌷

  4. محبوبه سرجوقیان

    اسفند 16, 1400

    درود بانو نوری عزیز
    بسیار زیبا
    مخصوصا با آهنگِ کلامِ شما

    • فریبا نوری

      اسفند 16, 1400

      درود و سپاس بانو سرجوقیان عزیز 🌷🌷🌷

  5. فریبا نوری

    اسفند 16, 1400

    درود بر استاد لاهیجی گرانقدر
    حضورتان در این صفحه مایۀ خرسندی و افتخار است خوشحال و سپاسگزارم که این قلم را به مهر و لطف می‌خوانید.
    و حضورتان در سایت و انتشار اشعارتان غنیمتی است برای آنانکه ارزش قلم را می دانند و شوق آموختن دارند
    در مورد پاسخ پیامهای پای اشعار نیازی به پوزش نیست. با شرایط بیماری و وضعیت بینایی خود را بابت آن نگران نکنید.

    با درود و سپاس بیکران

  6. فریبا نوری

    اسفند 16, 1400

    درود جناب رستگار گرانقدر

    سپاس از مهر حضورتان
    و سپاسی بیشتر بابت همراهیتان با استاد لاهیجی ارجمند و اشتراک اشعار و مطالب ارزنده، و انتقال پیامهای ایشان

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا