🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تزویر

(ثبت: 257983) فروردین 14, 1402 

 

همیشه ظاهر زیبا نشانِ انسان نیست
جبین پر شده از پینه رمز ایمان نیست

به قول زاهد عالی سرشت ، آدمیت
فقط اداء وضو و نماز و قرآن نیست

چه آفتی زده بر اعتقاد و باورمان
همان کسی مصرست، نامسلمان نیست

اگر چه منزل تزویر ظاهراً زیباست
ولی محافظ امنی میان طوفان نیست

چنان عیان شده در ذاتشان فریب و دغل
که ذره ای اثرش در نهان حیوان نیست

مراد خلد برین در خیال آن ها ییست
که مکر و حیله شان در وجود شیطان نیست

خدا کند نشود هیچ کس نهانش فاش
که رو به رو شدنِ با حقیقت آسان نیست

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. فروردین 14, 1402

    شعر زیبا و پر معنا و آموزنده شما در واقع کلاس درس اخلاق و معرفت است این ذوق و درک و تعهد را به شما تبریک میگویم! 🙏

    • محمد عشقی

      فروردین 14, 1402

      درود بر شما،ممنونم از نظر پر مهر شما سپاس🌹🙏🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا