🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تسلیم و رضا …

(ثبت: 4110) خرداد 2, 1396 

        « به نام خدا »

بخت، گهی از تو نهان میشود 

دوست، گهی دشمن جان میشود

گاه زمستان تو همچون بهار

گاه بهار تو خزان میشود

میرود ایام جوانی ز دست

قامت ما همچو کمان میشود

سود و زیان را تو چه دانی که چیست؟

سودِ تو گاهی به زیان میشود !

هر چه کنی در پس هر پرده ای

پرده چو افتاد عیان میشود

تلخی گفتار که از حد گذشت

سرزنش و زخم زبان میشود

خبط و خطاهای تو را عاقبت

لطف خداوند ضمان میشود

از کرَمَش مَردِ شبان شاه شد

وز غَضَبَش شاه شبان میشود

سر به اطاعت نه و از او مپرس

از چه چنین است و چنان میشود؟

هر چه دلت خواست نه آن میشود

هر چه خدا خواست همان میشود.

        « مهران اسدپور »

———————————

بیت آخر این غزل وام گرفته از اثر ماندگار

 علامه طباطبائیست که در بین مردم به صورت 

مَثَل و به اشکال گوناگون نقل میشود …

هر چه دلت خواست نه آن میشود…

هر چه خدا خواست همان میشود.

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها 12 
  1. طارق خراسانی

    خرداد 3, 1396

    سلام

    نه یک بل هزاران درود بر شما شاعر بزرگ پاک

    از آن دست شعر هایی ست که بوی ابدیت می دهد.

    در پناه خدا

    • مهران اسدپور

      خرداد 3, 1396

      درودها جناب خراسانی گرانمهر ؛

      سپاس از بنده نوازی و حضور ارزشمند شما …

  2. حامد نصیری

    خرداد 3, 1396

    از کرَمَش مَردِ شبان شاه شد

    وز غَضَبَش شاه شبان میشود

    بسیار روان و گویا و عالی

    • مهران اسدپور

      خرداد 3, 1396

      درودها جناب مهندس نصیری گرانقدر…

      سپاس از همراهی و فیض حضورتان…

  3. سحر جهانی

    خرداد 3, 1396

    درود برشما 

  4. طلعت خیاط پیشه

    خرداد 3, 1396

    احسنت بر شما

    موفق باشید

  5. خرداد 3, 1396

  6. سلام جناب اسدپوربزرگوار

    زیباسروده اید

    سربلندباشید

    • مهران اسدپور

      خرداد 5, 1396

      درود و سپاس جناب ابوطالبی نژاد…

      موفق و منصور باشید…

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا