🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تـار و مـار

(ثبت: 228837) تیر 12, 1399 
تـار و مـار

 

🔰🔰🔰

گاهی تمـامِ ثانیـه ها , مــار می شوند
وقتی کـلاف رابـطه هــا تـار می شوند

مَسند نِشین , اگــر بِشَوَد زُهدِ بی مَهار
در سایه سارِ شرع , همه هار می شوند

خواهـم نُفـوذ کـرد به ذهـنِ کَبوده ها
باید کـه کشف کرد , چرا دار می شوند

در “غم” نهُفته اند , ” تبی” اِلتیام بخش
تب کرده دردهاست که اشعار می شوند

آدم ,هُبـوط کرد به یک حَصرِ بی حصار
بعضی در این مُحاصره, دیوار می شوند

گُفتی صبـور باش , ولی دردهـــای من
با من , به خواب رفته و بیدار می شوند

در سیکلِ بسته اوج نشینی مُوَقتی ست
فَـوّاره هــا , همیشه نگونسار می شوند

منصورها , نـه یکسَـره بـر دار می رونـد
ستّـارهــا , نه یکشـبه سـردار می شوند

“شهرو”خیـال کُن که به عُمرت ندیده ای
آن چشمها کـه …” نادرِ اَفشار” می شوند

شادان شهرو ✍️

 

 

 

 

نظرها 10 
  1. محمد یزدانی

    تیر 12, 1399

    درود ها شاعر بزرگ
    شادان شهروی بختیاری عزیز
    اشعارتان در هر قالب و سبکی عمیق است .
    با اشتیاق خواندم و بهره بردم
    صفای وجودتان
    💐🌺💐🌺💐

    • سپاس بیکران جناب یزدانی نازنین
      همیشه حضورتان موجب دلگرمی ست
      و نگاه پرمهرتان امیدبخش
      ممنونم که به لطف می خوانید
      و به مهر می نوازید
      🙏🙏🙏🌺

  2. سلام و درودها

    غزلی لطیف و دلنشین

    خطاب به :

    مسندنشینان زهد بی مهار ….

    دستمریزاد استاد شهروی بختیاری عزیز

    تقدیمی :

    رباعی :

    زخم دل با ساز ، احیا هر کجا
    ساز دل را کوک کن با نغمه ها

    نغمه دل را بشنوی از عمق جان
    همچو قمری بلبلانی خوش نوا

    دوبیتی :

    به زیبایی هلالی کن تماشا
    جمالی را ببینی محو سیما

    به یاد آن ماهرو افتی در عالم
    به پیدایی ، نهانی ،گر هویدا

    ولی اله بایبوردی

    08 / 01 / 1399

    🌸🌸🌸🌷💐🌷🌸🌸🌸

    • جناب بایبوردی نازنین سلام و عرض ادب
      خیلی خوش آمدید بزرگمهر
      و سپاس بیکران از حضور ارزشمندتان
      و تقدیمی زیبایتان
      🙏🙏🙏🌺

  3. محمدعلی رضاپور

    تیر 12, 1399

    شهرو خیال کن که….
    درودتان
    احسنت🌹🌹🌹🌹🌹

    • درودها جناب رضاپور نازنین
      خیلی خوش آمدید بزرگمهر
      ممنونم از نظر لطفتان

      🙏🙏🙏🌺

  4. درودها استاد عزیزم.
    زیبا و دلنشین و مبتلا به جامعه امروز.
    هر بیتش شاه بیتی است شنیدنی.
    این دردنامه غزل قالب را باید هر صبح و شام خواند و خواند و خواند.
    طبعتان جوشان باد

    • سلام و سپاس بیکران جناب زمانیان نازنین
      خیلی خوش آمدید مهربان
      از اینکه به لطف می خوانید
      و به مهر امید می بخشید بسیار سپاسگزارم
      درود بر شما 🙏🙏🙏🌺

  5. علی معصومی

    تیر 12, 1399

    درود بر شما
    جناب شهرو بختیاری نازنین
    و احسنت
    که چه زیبا و محکم سروده اید
    و
    ارادت…..
    🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌿
    در پناه خدا

    • جناب معصومی نازنین سلام و عرض ادب
      خیلی خوش آمدید مهربان
      نظر لطف شماست دوست من
      ارادت از ماست
      برقرار باشید 🙏🙏🙏🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا