🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تفسیر خون ..

(ثبت: 4184) خرداد 14, 1396 

بسمه تعالی

هرگز پیام عشق را باور نکردیم

آلاله ای در پای دل پرپر نکردیم

خون در خروش آمد که وقت سربداری ست

این حکم را آویزه ای بر در نکردیم

معروف ها کردند زیر پا  و  ماهم

یکبار اما  نهی از منکر نکردیم

در شط خون صد دل شقایق جان سپردند

ما لب برای تعزیت هم تر نکردیم

آمیزه ای از خون و خنجر بود دیروز

با خون خود تعریفی از خنجر نکردیم

از خون لاله دشت ما دریای خون شد

ما بیعت خون   با تن بی سر نکردیم

از پا فتاد اما علم بر سینه بنشاند

یعنی که دل زنده ست  ما باور نکردیم

خورشید در شرق جماران می درخشد

یک روز هم ما بی خمینی  سر نکردیم

این سرو قامت جاودانه تا ابد باد

هر چند ما دل پای این دلبر نکردیم

تقویم ها دارد امین ملک تاریخ

ما تاکنون تقدیری از قصیر نکردیم

با رقص گلها ساز هجرت را شنیدیم

این حال بد را با دعا بهتر نکردیم

داغ فراق گل چنان از پای انداخت

حتی خیال رنج همدیگر نکردیم

امروز و فردا کرده با صدها بهانه

ما بیعتی جانانه با رهبر نکردیم

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):