🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تقدیر نامیمون

(ثبت: 263521) شهریور 29, 1402 

 

دل شوریده ای دارم بسی اسرار پنهانی

چنان آشفته افکارم که حالم را نمیدانی

ز بخت خویش مینالم به حال خویش میگریم

از این تقدیر نامیمون که بنوشته به پیشانی

از این دنیا اگر پرسی منت گویم پشیزی نیست

که این دنیا نمیارزد که قلبی را برنجانی

دو روزت شاد میسازد سپس آوار میگردد

که کارش هیچ پیدا نیست که را گیرد گریبانی

به این دنیا چو دل بستی جزایت سخت میگردد

چنانت سخت میکوبد که از اعمار در مانی

زمین چون یار میماند که بس رند و جفاکار است

هوایش گاه آرام است دمی هم هست طوفانی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. حاج نادر

    شهریور 29, 1402

    سلام
    به به لذت بردم
    هیچ لذتی در دنیا دوام نداره مگر ذکر خدای متعال
    فرمود
    الذین آمنو و تطمئن قلوبهم بذکر الله الا بذکر الله تطمئن القلوب ۲۸
    الذین امنوا و عملوا الصلحت طوبی لهم و حسن مئاب ۲۹
    رعد
    ناملایمات روزگار همون تلخی زندگیه دوام نداره
    کل شی هالک الا وجهه
    به این دنیا چو دلبستگی جزایت سخت میگردد ترجمه
    من یرید العاجلة عجلنا له فیها ما نشاء لمن نرید ثم جعلنا له جهنم یصلاها مذموما مدحورا۱۸
    ومن آراد الاخرة و سعی لها سعیها و هو مومن فاولئک کان سهم مشکورا

    • سلیم حمادی

      شهریور 30, 1402

      سلام حاج نادربرادر و رفیق ۳۵ساله

      باورم نمیشه اینقدر به قرآن مسلط شدی خیلی جالبه مثل یک استاد از قرآن نقل قول می‌کنی
      باید بهت تبریک بگم
      درپناه حق باشی،🌹🌹🌹🌹

  2. سینا دژآگه

    شهریور 30, 1402

    سلام و عرض ادب جناب حمادی عزیز
    خوشحالم از خواندن شعرتان.
    فقط ورن دو مصرع ایراد دارد و حروفی را که مشخص می‌کنم از وزن خارج هستند:
    که کارش هیچ پیدا نی(ست) که را گیرد گریبانی
    هوایش گاه آرام اس(ت) دمی هم هست طوفانی
    زنده باشید🌸🌺🌸🌺

    • سلیم حمادی

      شهریور 30, 1402

      برادر سینا دژاگه عزیز

      یک دنیا ممنونم که اومدی و نقدکردی منتها دقیقا متوجه نشدم طبق چیزی که گفتی باید چطور باشه
      ممنون میشم اگر کاملش کنی،🌹🌹🌹

      • سینا دژآگه

        شهریور 30, 1402

        خواهش می‌کنم بزرگوار. سپاس از متانت و بزرگواری شما.
        حروفی که در پرانتز مشخص کرده‌ام بر هم زننده‌ی وزن هستند. برای مثال این دو مصرع را می‌توان این‌گونه اصلاح کرد:
        که پیدا نیست تکلیفش، که را گیرد گریبانی
        هوایش گاه آرام و دمی هم هست طوفانی
        البته شما به‌عنوان شاعر سروده در ویرایش ارجح‌تر هستید.
        زنده باشید🌸🌺🌸🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا