🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 صداقت

(ثبت: 264773) آبان 8, 1402 

 

باش صادق در تمام زندگی

تا نبینی خجلت و شرمندگی

حرف حق حتی اگر تلخ است و زهر

گر که باشد باعث زندان و قهر

آنچه را دارد حقیقت بازگو

بسته لب یا گفته بی اغماض گو

سر پنهان را نگویی بهتر است

چونکه گفتی راستگویی بهتر است

هیچ خیری در دروغ و خدعه نیست

حرف انسان همچو باد معده نیست

کذب عادت شد حیا را میبرد

سوی هر بیراهه پا را میبرد

کس نمیبیند زیان از حرف راست

چون که صادق پیشه را حافظ خداست

بی گنه شاید رسد تا پای دار

میرهد از مهلکه پایان کار

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (1):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا