🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تقریبا ..

(ثبت: 1491) اردیبهشت 27, 1395 

 

بسمه تعالی

عفاف امروز از دیروز کمــــرنگ است تقریبا
و لبخندی که می بینید ، نیرنگ است تقریبا

خیال عشق می بافند در باطن ، هوســـــــرانان
که در ظاهر، هوس با عشق همسنگ است تقریبا

خیابان ها پر از بازار مصرف می شوند امـــا
تو گویی مغز مسئولین ما منگ است تقریبا

به گردنبند طرحـــــــــی از صلیب نقره ای داری !
به این معنی که که با فرهنگ ما جنگ است تقریبا

برای بعضی ، از ارزش نباید حرف زد زیــــرا
که ارزش پیش او مانند پاسنگ است تقریبا

کلاه حاجیان گاهی بـــــرند انگلیس دارد !
گمان دارند اینجا ، شهر افرنگ است تقریبا

رواج فقر و فحشا را چــــــــرا انکار باید کرد؟
از اینها چشم پوشیدن همان ننگ است تقریبا

اگر آواز ما امروز ، گاهـــی رنگ می بازد
بگو با پاپ ناموزون هماهنگ است تقریبا

برای شعــــــر ایرانی نباید گفت یعنی چه !؟
که شعر از پایه های ناب فرهنگ است تقریبا