🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تولد حضرت معصومه(سلام الله علیها)

(ثبت: 211351) تیر 12, 1398 

(از سروده های تقریبا بیست سالگی ام،
ثبت شده در کتاب تا کهکشان ها- چاپ 1394 نشر سخنوران)

قُمریِّ عشق من، گل قم را بهانه کرد

خُم ها سرود و، در خُمِ قم آشیانه کرد

به به! چه جلوه ای رخ فرخنده اش نمود

کاین (کین)سان شگفت، بلبل قلبم ترانه کرد

دامِ نگاهِ مهرِ تو در پشت پرده بود

آن گاهِ خوش که مرغِ دلم عزمِ دانه کرد

آسان به جان، وفای شما جا نمی کند

بیچاره دل! که هستی خود، پشتوانه کرد

کِی دم زند غمی به دمی بر خُمارِ قم

تا قُمریِ دلش گذری شادمانه کرد

در بارگاهِ گنبدِ مهرِ تو، چشم من

در شهر سیل،خانه چرا در میانه کرد؟!

نازم به گل تبسّمِ آن شاهدِ شهید

تسبیحِ عشق را به مِی جاودانه کرد

این میکده به آتشِ غوغای دل بسوخت

آتشفشانِ دل، سخنی عارفانه کرد

شد آتشِ محبّتتان مهرِ این غزل

تا مهرِ پر فروغ، سرودِ زبانه کرد

گر آبروست چهره ی «شرمنده خویش» را

زان اشکِ پر بهاست که شبنم، شبانه کرد

پیرِ حرم، مراسم جشن دعا گرفت

قلب جوان به بارش اشکش جوانه کرد

از خود جدا، برای خریداریِ وفا

یک شام، چشم دل، سفری ناگهانه کرد

من شاهبازِ پادشهِ هشتمی بُدَم

پیکِ محبّتم بِنِگر او روانه کرد

یا فاطمه! به خوانِ صفاخانه ام بخوان

زیرا که جان به خانه و خوانِ تو خانه کرد.

***

 

 

 

نظرها 10 
  1. سلام و درود استاد رضاپور عزیز

    دستمریزاد

    اجرتان با اولیاءالله

    🌸🌸💐🌸🌸

    💐تقدیمی :

    حال عشقی را کشم رسمی دلا
    هر کسی بیند بخواند ماجرا

    با نظر ایما اشارت حالتی
    عشق را بر عاشقان تفسیر ما

    ولی اله بایبوردی

    10 / 04 / 1398

    🌸🌸💐🌸🌸

  2. محمدعلی رضاپور

    تیر 12, 1398

    سلام و فراوان سپاس🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

  3. طارق خراسانی

    تیر 12, 1398

    سلام و درود

    بسیار عالی َست
    از نوجوانی ‌‌اع بزر گی بوده اید

    این میکده به آتشِ غوغای دل بسوخت

    آتشفشانِ دل، سخنی عارفانه کرد
    در مصرع دوم اگر
    آتشفشان دل سخنش عارفانه کرد بشود بهتر است

    لذت بردم و آجر شما با خدای منظور اثر

    در پناه شاد زی🍃👏👏👏👏

    • محمدعلی رضاپور

      تیر 13, 1398

      سلام و درود و سپاس فراوان بر التفات استاد گرانقدرم🌺🌺🌺🌸🌸🌸🌷🌹

  4. جواد مهدی پور

    تیر 12, 1398

    سلام و عرض ارادت محضرتان جناب استاد رضاپور گرامی

    عالی و آسمانی ست

    از اثر فاخر و آسمانیتان بهره مند شدم و لذت بردم

    اجرتان با صاحب اثر

    سر بلند باشید به مهر

    درود هااااااااااا

    💐💐💐💐💐💐

    • محمدعلی رضاپور

      تیر 13, 1398

      سلام و سپاس فراوان، جناب استاد مهدی پور بزرگوار💐💐💐💐💐💐🌹

  5. سلام
    اعیاد مبارک
    بسیار زیبا و دلنشین احسنت

  6. علی معصومی

    تیر 13, 1398

    درود بر شما
    جناب رضا پور نازنین
    زیبا و با ارزش سروده اید
    خجسته میلادش را
    🌿👏👏👏👏🌿شادکام باشید

    • محمدعلی رضاپور

      تیر 14, 1398

      درود و سپاس تان جناب معصومی گرانقدر🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا