🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تو آغازی برای مهربانی ها

(ثبت: 250200) مرداد 26, 1401 

 

خیالت تخت ای بانوی گیلانی
از این شاعر، نویسنده، خراسانی

نگاهت سبز و دستت سبز در دانش
مهین بانو عجب بسیار می دانی!

دعایت کرده ام، دستت شفا بوده
که در تو دیده شد انفاس روحانی

تو آغازی برای مهربانی ها
رها از سیم و زر، در کارِ درمانی

مروَّت خانه زادت باشد و دیدم
لباس از نور داری ماهِ گیلانی

یگانه آن پزشک پُرگُهر هستی
حریفِ لشگر غم های دورانی

همیشه منجی افتادگان هستی
خطر دور از تو ای بانوی قرآنی

ستم از تو ندیده هیچ موجودی
رهین مهر و از اقوامِ خوبانی

وفای عهدِ تو ضرب المثل باشد
یگانِ عشقی و غوغای عرفانی

الهی شاد زی ای گل، که می بینم
نشسته در دلم مهرِ تو پنهانی

دعایم در سحرگاهان چنین باشد
بلا دور از وجودت، هم پریشانی

یکی شعری سرودم از صمیم دل
لطیف است و نمی بینی به دیوانی

یکی هدیه خدا در دامنت بنهاد
ز طبع شاعرِ پاکِ خراسانی

 

 

 

 

نظرها
  1. زهرا آهن

    مرداد 26, 1401

    درود بر شما جناب طارق خراسانی بزرگ

    چه سروده‌ی زیبایی

    خوش به حال مهین بانو که این سروده را برایش قلم زده‌اید😍

    شاد و تندرست باشید👏🍃🌷🌿

    • طارق خراسانی

      مرداد 26, 1401

      سلام دخترم
      چند سال پیش در گیلان مریض شده بودم و رفتم بیمارستان، بانوی پزشک مهربانی مداوایم کرد و چون دوست همراهم به وی گفت شاعرم هرکار کردم هزینه ویزیت را دریافت نکرد.
      گفتم پس شعری موشح تقدیمش کنم.
      کار سختی بود ولی به لطف خدا انجامش دادم
      سپاس از مهر نگاهتان
      در پناه خدا….. 🌿🙏🌹🌿

  2. علی معصومی

    مرداد 26, 1401

    میان حلقه موی تو دارد شعر می خواند
    سر انگشت تلاجن های شاد صبح بارانی
    🔷️🔷️🔷️
    گیلان و باران واژگان خیس همزادند
    درودها بر شما
    حضرت استاد خراسانی نازنین
    🔶️🔶️🔶️
    خوش بحال صاحب این هدیه ها
    خوش به او و انفاس شما
    سرمست باده عشق بمانی
    که
    دلی و جانی
    🌿🌹🌿🌹🌿🌹

    • طارق خراسانی

      مرداد 26, 1401

      سلام و درود بر امیر شعر پاک

      شاعر بزرگ خراسان

      سپاس از مهر حضور آن عزیز

      در پناه خدا 🌿🙏🌹🌿

  3. طلعت خیاط پیشه

    مرداد 26, 1401

    جناب استاد طارق ارجمند
    در هر بیت این غزل حق شناسی شما پیداست.
    درود بر شما
    بداهه تقدیم شما
    تو خوبی و سخندانی ،مرید عشق و ایمانی
    سخن جنس ِ طلا گفتی برای ماه گیلانی

    🌺🙏🌺🙏🌺

    • طارق خراسانی

      مرداد 26, 1401

      سلام طلای ناب کرمان
      عزیز تمام شاعران پاک

      سپاس از مهر حضور و مفرد زیبای تان

      در پناه خدا 🌿🙏🌹🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا