🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تو را دوست دارم

(ثبت: 214126) شهریور 8, 1398 

تو را دوست دارم مرا دوست داری؟
تو هم در دلت مهر من هست جاری

چه خوبست شیرین بیانم بپیچد
به گوشم طنین خوشاهنگ آری

دلم را نرنجان گل مهربانم
بکن خاطرم را ز تردید عاری

به عشق تو بود این غزل را سرودم
نگه دار شعر مرا یادگاری

سرانجام با لکنت و شرم گفتی
تو را دوست دارم مرا دوست داری

محمدعلی ساکی

 

 

 

 

نقدها
  1. اکبر رشنو

    شهریور 9, 1398

    درود ها
    بر
    شما

    جناب ساکی عزیز

    غزلی ساده و صمیمی یا سوژه ی دوست داشتن
    در گفتگویی صمیمانه
    در اقل ابیات غزل
    در خور و درد بخور
    و ترکیب “شیرین بیان” هم کنایتی از معشوق بود وهم در معنی ایهامی بکار می رفت
    نکته ای ادبی که مورد نظر می افتاد این مصرع اول بود که در مطلع غزل حادث شده و در ختام هم آمده که در صنعت ادبی ردالصدر علی العجز محسوبست
    واما در بیت سوم مصرع اول ” دلم را مرنجان ”
    اگر بجای نرنجان می آمد شاید بهتر بود که حرف م منجر به واج آرایی بیشتر هم می شد البته منسجم تر و همین مصرع هم همین آرایه را با خود داشت
    و کلا شعر موفق بود و بی تکلف در لفظ و معنی و صممیم و سلیس بود

    دستمریزاد

    با احترام و ادب

نظرها
  1. سلام و درود بر شما

    زیبا سرودید

    🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

  2. مينا امينی

    شهریور 8, 1398

    مانا باشید و موفق هنرمند🌹🌹

  3. طارق خراسانی

    شهریور 8, 1398

    سلام استاد ساکی عزیز

    الهی و الهی دوست داشتن ها کم نشود
    افزون باد عشق
    اگر چه عصر ما عصر مرگ عاطقه هاست ولی این اشعار بسیار مثمر ثمر است.

    دلمریزاد

    در پناه خدا🌿👏👏👏👏👏🌿

  4. جواد مهدی پور

    شهریور 10, 1398

    نرنجان دلم را که این مرغ وحشی
    ز بامی که برخواست مشکل نشیند

    درود بر شما استاد ساکی

    زیبا ست

    لذت بردم
    💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا