🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تِ نامِ کوچک و بزرگ تابوت‌‌هاست!

(ثبت: 268170) اسفند 14, 1402 
تِ نامِ کوچک و بزرگ تابوت‌‌هاست!

بلیطم منسوخ
بلیتم بُرده
واژه‌‌ها هم‌گامِ اسبِ گلویم شیهه
زبانِ سامورایی‌ام باز هاراگیری می‌‌کند!

این ربطی به خودکشیِ نهنگ‌
وَ مرگِ ایستادهٔ کاج ندارد
من غلطِ املایی‌ام زیاد
هنگامِ خروس‌خوانِ خورشید
آلزامیر خوانا خورده
حروفِ نامِ سرخپوستی‌ام را!

اکنون بجایِ سلام می‌گویم: خداحافظ
و اگر فارسی نشد عربی
حتّیٰ صربی و هندی می‌رقصم!

ـــــــــــــــــــــــ
سیدمحمدرضا لاهیجی
ساکوتی. هند. دهلی‌نو
ـــــــــــــــــــــــ

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):