🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تیره بختان را به آدابی ادب

(ثبت: 215022) مهر 2, 1398 
تیره بختان را به آدابی ادب

دل چرا باید گریز از سینه ای ؟؟
گر به غایت غم اسارت دیده ای

جام دل رنگین پر از خون ای عزیز
در درونی سینه ، جان فرخنده ای

گر فضایش تنگ باشد ،جان من
ظرف دانش دل بسی گسترده ای

بار علمی را فزونی آن زمان
منطقی باشد پذیرش ناله ای

ناله را باید تحمّل هر کجا
هر فرازی را نشیبی لحظه ای

گر دغلکاران ببینی برملا
فکر بکری کن که باشد چاره ای

تیره بختان را به آدابی ادب
می توان ارشاد با اندیشه ای

فارغ از رختی ، کمان رنگی ، دلا
جبهه گیری لا ز هر سو رانده ای

گل به زیبایی نما ، خود را دلا
گل به زیبایی به هر جا جلوه ای

گر چه با رختی به خاری ابتلا
گل به زیبایی ندارد ، کینه ای

گل به قامت سرو خود بس افتخار
جایگاهش نزد هر شایسته ای

دور از وهمی خودآزاری دلا
دور از هر لااُبالی بنده ای

با ریاضت بگذراند عمر را
دور از هر بولهب آن جامه ای

آتشین آن جامه ای هیزم دلا
بولهب پوشد چه اخگر پاره ای

شکر ایزد ، هر زمانی ، والیا
همچو سروی هر کجا آزاده ای

ولی اله بایبوردی

27 / 06 / 1398

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها 10 
  1. امیر جلالی

    مهر 2, 1398

    این اثر زیبا با یک سئوال آغاز می شود و در پایان جواب و پاسخ شایسته و بایسته را می خوانیم…
    هم آموزنده بود و هم قابل تامل…. درود بر شما

  2. مينا امينی

    مهر 2, 1398

    سلام بزرگوار
    زیبا نگاشتید
    قلمتان همیشه سبز
    مانا باشید و موفق💐

    • سلام

      سرکار خانم امینی

      سپاس از همراهی تان

      🍃🍃💐🍃🍃

  3. علی معصومی

    مهر 2, 1398

    درود استاد
    🌿🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    • سلام

      استاد معصومی عزیز

      سپاس از حضور سبزتان

      🍃🍃🍃🍃🍃🍃

  4. جواد مهدی پور

    مهر 2, 1398

    درود بر شما استاد بایبوردی عزیز

    زیبا سرودید

    💐

    • سلام

      استاد ارجمند جناب مهدی پور عزیز

      سپاس از همراهی تان

      🌺🌺🌺🌷🌺🌺🌺

  5. طارق خراسانی

    مهر 2, 1398

    سلام و درود

    خوشحالم با آنکه در سفر هستم توانستم شعر زیبای تان را بخوانم.

    در پناه خدا🌿👏👏👏👏👏🌿

    • سلام

      استاد ارجمند جناب خراسانی بزرگوار

      ممنون از خوانش صمیمانه تان

      شادکام باشید

      در پناه ایزد منّان

      🌷🌷🍃🌿💐🌿🍃🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا