🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تیر و کمان غزل

(ثبت: 268609) فروردین 6, 1403 

 

دیگر دلم ز هرچه ستمگر گرفته است
آهم سراغِ خانه ی دلبر گرفته است

دیدم بَری ز بَربَر و فرهنگِ بَربَری
سبقت ز قوم ظالمِ بَربَر گرفته است!

این قوم را چه می گذرد روز داوری
آنجا که راه بر همه داور گرفته است؟

زاغ و زغن در اوج و در این مُلک، مرغِ عشق
دل از سرا بریده و زان پَر گرفته است

دانم که عاقبت تر و خشک آورد به کام
این شعله ای که در دلِ ما، دَر گرفته است

خونِ رَزان حرام و حلال است خونِ خلق
مفتی کدام را دو سه ساغر گرفته است؟

دستارِ دزد را به سر انگشت می بَرد
دستی که تاجِ پادشه از سَر گرفته است

مردی گرفته تیر و کمان غزل به دست
بر هر چه غم ، نشانه کمانگر گرفته است.

13 مهر 138‪6

 

 

 

نظرها
  1. مهدی سیدحسینی

    فروردین 6, 1403

    درود استاد
    ماندگار باشید در پناه حضرت حق
    🌹🌹

    • طارق خراسانی

      فروردین 6, 1403

      سلام و‌درودد

      سپاس از مهر حضورتان

      در پناه خدا 🌱🙏🌹🌱

  2. حمید گیوه چیان

    فروردین 6, 1403

    درود بر استاد طارق خراسانی و قلم توانمندش
    بسیار زیبا بود
    شاد و سلامت باشید👏👏👏💐💐💐

    • طارق خراسانی

      فروردین 6, 1403

      سلام‌ و درود

      سال نو‌ مبارک

      سپاس از مهر نگاهتان

      در پناه خدا 🌱🙏🌹🌱

  3. مهدی محمدی

    فروردین 7, 1403

    سلام و عرض ادب استاد طارق عزیز، فرا رسیدن بهار و سال نو را تبریک عرض می نمایم

    قلمتان تابان

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا