🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوباره بر می گردم

(ثبت: 269556) اردیبهشت 17, 1403 

 

بر گِرد جهان بَر این خبر می گردم
در قوسِ حیات، مُستَمَر می گردم

گویند پس از مرگ تناسخ نبود
من میروم و دوباره بر می گردم

دوم مرداد ۱۳۹۹

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها 19 
  1. عظیمه ایرانپور

    اردیبهشت 17, 1403

    درود بر شما
    عالی بود
    قلمتان سبز🍃

    • طارق خراسانی

      اردیبهشت 19, 1403

      سلام و عذر تقصیر در تأخیر جواب محبت شما مهربان

      سپاس از مهر حضورتان

      در پناه خدا 🌱🙏🌹🌱

  2. حمید گیوه چیان

    اردیبهشت 17, 1403

    درود جناب خراسانی عزیز
    ضمن سپاس از شعر زیبایتان بسیار بسیار مشتاقم در زمینه ی تناسخ مطالبی بدانم. کلیّت قضیه را میدانم اما نیاز بیشتر به دانستن جزییات دارم. اگر وقت و فرصتش را داشتید منت میگذارید که این مطلب را برای این حقیر کمی باز کنید.
    این صرفا یک تمناست و هیچ اجباری در آن نیست. هر چه از دوست رسد نیکوست…
    سپاس بی پایان🙏🙏🙏💐💐💐

  3. طارق خراسانی

    اردیبهشت 17, 1403

    سلام و‌درود
    تناسخ به این معنا که جان انسانی یا موجودی به جسم دیگری منتقل خواهد شد واقعیت ندارد و اسلام آن را رد می کند اما بازگشت جان که انالله واناالیه راجعون شامل اوست و به پیکر جرمی یا جسم‌ اطلاق نمی شود، زیرا جسم از خاک است و بر خاک می رود . همین خاک هم روزی باز میگردد به نقطه ی اولیه بر عکس بیگ بنگ ، انقباض هستی و تشکیل همان هسته ریز اولیه
    این‌مطلب را برای عزیزی قبلا نوشته ام و‌اکنون تقدیم نگاه شما می کنم :
    اولین سوال بنده از شما این است که آیا خدا قادر است؟
    جواب شما قطعا آری ست
    سوال دوم مطرح می شود
    چون خدا قادر است لذا ذره را می تواند از وجود خود خلق کند؟
    جواب بدون‌ هیچ حرف و حدیتی آری ست
    چون ذره از وجود خدا باشد اناالحق حسین بن منصور حلاج حقیقت محض باید دانست زیرا که حضرت امام(ره) با این بیت
    فارغ از خود شدم و کوس اناالحق بزدم
    همچو منصور خریدار سردار شدم
    این واقعیت را تایید فرموده اند و مورد قبول ایشان و اهل عرفان است.
    ذره می تواند از وجود خدا باشد؟
    جواب بنده بلی ست
    اثبات آن آسان است
    مگر خداوند حی جاوید نیست؟
    خب ذره هم حی جاوید است
    بدین توضیح که مرگ بر ذره حادث نمی شود
    اگر مخالف این نظریه هستید لطفا یک ذره مرده نشان دهید
    مثلا ذرات خاکستر، آیا آن ذرات مرده اند؟
    جواب : هرگز
    اگر به آزمایشگاه برده و آنالیز شود پروتون، نوترون، الکترون و… ذرات کوچک دیگری را خواهید.یافت که در حال چرخش بر گرد اتم بوده و دارای حیات هستند.
    و اگر به مقوله جان بپردازیم روشن میشود انالله و اناالیه راجعون که قبلا عرض کردم شامل جان می شود چون جسم از خاک و به خاک باز میگردد و این جان است که به سوی اصل خود در پرواز است.
    این بیت از زبان جان مولاناست :

    مرغ باغ ملکوتم، نی از عالم خاک
    چند روزی قفسی ساخته اند از بدنم

    با این توضیحات و خصوصا داستان معاد تناسخ چندان مقوله ی پیچیده ای نیست که فلاسفه ی اسلامی آن را محال عقلی دانسته اند.
    البته تناسخ دوباره باز گشتن اگر باشد قابل قبول است کما اینکه معاد خود یک‌ باز گشت است و‌یا ظهور منجی نیز یک بازگرد محسوب می شود
    سپاس از حضور آن گرامی و عزیز جان🌹

    • حمید گیوه چیان

      اردیبهشت 17, 1403

      درود مجدد جناب خراسانی عزیز
      بسیار مبسوط و عالی و ارزشمند. سپاس از اینکه وقت گرانبهایتان را صرف کردید و به این حقیر منت گذاشتید.
      دست بوس و ارادتمندم.
      وجودتان نور و برکت
      🙏🙏🙏❤️❤️❤️💐💐💐

    • علی معصومی

      اردیبهشت 17, 1403

      دزود استاد جان
      ذره از وجود خدا نیست
      زیرا وجود خدا لایتغیر است
      ذره از موجودات خداست
      خدا مادی نیست اما ذره مادی است
      اگر دعای جوشن کبیر را مرور فرمایید جواب را دادت
      خدا مجرد از همه چیز منصوع است
      از خدا چیزی کاسته نمی شود
      اصلا ذره از جنس خدا نیست
      بلکه ذره تحت فرمان اوست
      و
      ارادت
      🌺🌺

      • طارق خراسانی

        اردیبهشت 17, 1403

        سلام و درود
        گرانمهر فلسفه اناالحق منصور و تابید آن توسط حضرت امام (ره) به ما می فهماند هیچ چیزی جز خدا وجود ندارد محبت کنید موضوع وجود ابن عربی را بخوانید ٫
        سپاس از حضورتان 🌹

        • علی معصومی

          اردیبهشت 17, 1403

          درودی دوباره استاد جان
          خدا از حنس ماده تیست، یعنی نه فضا اشغال می کند و نه وزن دارد در حالی که ذره وزن دارد و فضا اشغال می کند. اگر خدا از جنس ذره بود به ناچار تحت تاپیر گرانش و جاذبه دیگر اجرام خودش بود در حالی که خدا مبرا از این امور است.
          در فرازی از دعای حوشن کبیر می فرماید ای انکه بخشش از خزانه ات مجب کاهش ان نمیشود اما حدا شدن ذره از وجود خدا طبق قوانین کوانتوم موجب کاهش جسم اولیه می شود
          در تفسیر اناالحق منصور، صخیت از من مادی نیست که صحبت از روح محرد است، روح ذره نیست، از جنس ماده نیست و قابل سنجش با ابزار فیزیکی نیست.
          اما تمام ذرات جزئی از مایملک و موجودات خداوندند

          • طارق خراسانی

            اردیبهشت 17, 1403

            سلامی دوباره به عزیز جانم‌
            دو دایره را در فضا فرض بفرمایید یکی هستی بی نهایت و دیگر خدای بی نهایت اگر این دو‌دایره مماس با یکدیگر باشند و یا با هم فاصله داشته باشند هیچ کدام شان بی نهایت محسوب نمی شود و‌محدود خواهند بود مگر آن دو در هم ادغام شوند
            امروز می دانیم هستی بی نهایت است و‌خداوند سبحان نیز بی نهایت می باشند می توان‌گفت هستی از خدا جدانیست و‌خدا نیز از هستی جدا نیست
            بدبختانه ما جهان سومی ها باید حرفمان را برویم در دانشگاه های آمریکا و‌ انگلیس و آلمان و فرانسه بزنیم والا اینجا کسی خریدار ندارد تئوری بی نهایت شعور و توانایی در بی نهایت ذره متعلق به حقیر است و‌اثبات شده است شرح خلاصه آن هم این است که اگر ذره ای را تجزیه کنیم ذره به دست آمده با شعور تر از ذره نخست است و چون ذره بی نهایت ریز می شود (تئوری زنده یاد دکتر حسابی) در بی نهایت ذره بی نهایت شعور و‌توانایی وجود خواهد داشت ،حال سوال می کنم بی نهایت شعور و توانایی شامل چه چیزی ست ؟ الا خدا؟ به همین خاطر خداوند در قرآن میفرماید که از رگ گردن به شما نزدیکترم ان شاءالله اگر قسمت شود بیایم مشهد در جلسه ای با آن عزیز در این خصوص بیشتر صحبت خواهم کرد آنچه مسلم است جز خدا هیچ ذره ای وجود ندارد

          • علامرصاخدادادی

            اردیبهشت 18, 1403

          • علامرصاخدادادی

            اردیبهشت 18, 1403

            قل الروح من امر ربی است درامرکردن چیزی از وجود کموجدانمیشود

          • طارق خراسانی

            اردیبهشت 19, 1403

            درود بر شما 🌹

          • علی معصومی

            اردیبهشت 18, 1403

            استاد جان
            مسئله اینجاست که فرض از ابتدا درست نیست
            مقایسه دو بی نهایت که ذاتا هم جنس نیستند منطفی نیست
            حهان از نظر ابعاد و وزن فیزیک بی نهایت است، اما هر جزء ان قابل محاسبه، تحزیه، و مطالعه تجربی است، اما بینهایتی مه در ذاتخداوند است با هیچ کدام از این المان ها قابل مقایسه نیست.
            اصلا خدا قابل تفکیک و تقسیم نیست.
            بنا بر این فرض دو دایره بینهایت مماس بر هم از ایتدای فرض قابل رد است.

          • طارق خراسانی

            اردیبهشت 19, 1403

            سلام

            یعنی خدا در هستی حضور ندارد؟
            چرا از رگ گردن به ما نزدیک تر است؟
            خدا را شکر حداقل من و‌شما قائل به وجود خدا هستیم
            استاد معنوی سه سوال را از بنده پرسید که خدا جه هست؟ کجاست؟ چه می کند؟
            آن‌بزرگوار حدود سی سال است به رحمت ایزدی رفته است و من همچنان به فکر جستن جواب سولات وی هستم .

          • علی معصومی

            اردیبهشت 21, 1403

            درودهای بیکران
            عالم محضر خداست
            هستی جای گنجایش او را ندارد که او محاط بر هستی است و ایجاد کننده هستی
            انت الذی خلقتتا
            اوجدتنا من العدم
            او نیازی به حضور در دایره هستی ندارد که هستی ذره ای از لطف پر تکرار اوست
            هم اینک میلیونها ستاره در حال تشکیل و تولدند
            و میلیونها کونوله کهکشانی در حال نابودی
            هستی حالت ثابت ندارد و این تغییرات با تدبیر اوست
            هستی کوچکتر از انست که خدا در ان جایگیرد
            زمانی که هستی وجود نداشت
            نیستی مطلق حاکم بود
            اوبود
            او در کجا بود؟
            مکان تحمل گنجایش و را ندارد

    • مهدی سیدحسینی

      اردیبهشت 19, 1403

      درود استاد
      استفاده کردم
      زنده باشید 🌹🌹

      • طارق خراسانی

        اردیبهشت 19, 1403

        سلام

        سپاس از مهر نگاهتان

        در پناه خدا 🌹

  4. س ن روشن

    اردیبهشت 19, 1403

    عالی بود استاد،
    سیصدموشک!هم اینچنین تکانی راقادرنبود!
    ظریفی گفت،،گویندپس ازمرگ تناسخ نبود/من میروم ودوباره برمیگردم👌
    معمولاً تناسخ رادرک نمیکنندوردمیکنند.درحالی که زرتشت تناسخ راشرح
    داده اماکسی متوجه نمیشود.درواقع این که میروددرظرف دیگری می آید.
    فروهرهمین است.جهان دراحاطه ی یک انرژی ویک پیوستارازتمامی
    روان های سیال است.درواقع روح موجودات دریک شبکه به هم پیوسته است.
    برای همین است که آدمهامعمولاًازرنج وعذاب دیگران متاثرمیشوند.همدردی ازهمین معنامی آید.درزمان همدردی،یک جسم سالم نمیتواندبایک جسم دردمند
    همدردی کندبلکه این روح وروان است که همدردمیشود.برهمین اساس ارواح دریک شبکه پیوست دارندوهرگزپس ازمرگ نمیشودکه یک روح به ناکجابرود.این روح دراین شبکه آمیخته میشودودرقالبهای جدیدصورت می یابد.مثل قطره های آب که ازدریاجدامیشوندومدتی دارای شکل های مستقل وجدیدمیشوندامابازبه شبکه ی دریاهابرمیگردندودرآن آمیخته میشوندتاصورتی دیگر.بااین تفاوت که قطره موقتاً جدامیشودواجباراً بازمی گردداماروان هرگزاستقلال نداردوپیوستش صرفاً درزمان حیات ضعیفتراست.
    قلمتان ماندگاروروزوروزگارتان بهروز.

  5. طارق خراسانی

    اردیبهشت 19, 1403

    درود به حضرت دوست
    فرهیخته مرد پاک

    از مطالب گهربارتان لذت کافی بردم
    آری چنین است عزیز

    در پناه خدا 🌱🙏🌹🌱

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا