🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 جاه شاهی طلبی عزّت خاکی بنما

(ثبت: 210857) تیر 5, 1398 
جاه شاهی طلبی عزّت خاکی بنما

ای خرابات نشین در خُم می چون باشی
رتبه یِ عقل تو گویاست که مجنون باشی

در جهانی که صدارت به عدالت بخشند
دوست دارم که به عدل از همه افزون باشی

جاه شاهی طلبی عزّت خاکی بنما
به نَسَب نیست اگر تخم سلیمون باشی

در ره عشق خطرهاست تو را فرمایم
آتشی شو که شوی پاک مرا جون باشی

در ره عشق تجرّد به تفرّد بخشند
ای که در مُلک احد عاشق مکنون باشی

خال عشق لب تو ، حمد کند ، سهو مکن
این صراطی است که از دایره بیرون باشی

خُم به دست آر که خُم را بشکستند ولی
جاهلان تشنه لبی تو که جگر خون باشی

والی از عجز رسیدند به آن رتبه یِ عشق
عاشقان عقل پسندد که تو محزون باشی

ولی اله بایبوردی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

نظرها
  1. مریم محبوب

    تیر 5, 1398

    درودها استاد بزرگوار

    در جهانی که صدارت به عدالت بخشند
    دوست دارم که به عدل از همه افزون باشی

    🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا