🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 جبر را باید فرو بگذاشت

(ثبت: 4859) مهر 13, 1396 

هیچ کس با امرِ بی منشور،  همراهِ  تو نیست

   گرکسی تسلیم شد با زور ،  همراه تو نیست

 جبر را باید فرو   بگذاشت ، حرفم  رابگیر

 آن که با جبرت شود مجبور،  همراه تو نیست

عده ای از ترس و جمعی از طمع مدحت کنند

هر که مداح تو شد  اینجور، همراه تو نیست

 صاحب قدرت به زورت  تکیه تاکی می کنی

 تاسلیمانی  ندانی  مور  همراه تو نیست 

 بند  ،  را بگذار تا دلبند تو باشند  خلق

 دل به دست آور دل رنجور همراه تو نیست

یوسفی کن  تا شود صد مصر تسلیمت  عزیز

 کور اگر در تو نبیند  نور  همراه تو نیست

روزگار جور و ایام خوشی ها مقطعی ست 

 تا همیشه دختر انگور  همراه  تو نیست

 مرد باشی ، مردمان  جذبِ مرامت می شوند

تا نباشی  جور ، جز  ناجور همرا ه تو نیست

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):