🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 راد مرد

(ثبت: 269926) خرداد 5, 1403 

 

با عرض تسلیت تقدیم به روح سرسبز ترین شهید تاریخ رییس جمهور اسمانی شده و همرا هانش

مرد میخواهد که این سان بگذرد
پای خدمت کردن از جان بگذرد
راد مرد است آنکه در جنجال ها
بی صدا از موج و طوفان بگذرد
قهرمان مردی که خود را بشکند
بی شکست از خط پایان بگذرد
تازگی دیدم که صاحب دولتی
از تمام خویش آسان بگذرد
نیک نامی کو که ابراهیم گون
از میان آتشستان بگذرد
هر که در خط و مدار یوسف است
باید از تهمت فروان بگذرد
میتواند شخص پاک اندیشه ای
در مقامی از سلیمان بگذرد
صاحب منصب ندیدم اینچنین
بر زبر با زیر دستان بگذرد
رهسپاری کو که در این هفت خوان
شادمان از تنگ دیوان بگذرد
کم کسی باشد که بر صدر آیدو
از بلای اسم و عنوان بگذرد
آن خدا انگیزه ی آیینه مند
سال و ماهش با شهیدا ن بگذرد
او که در پیدا و پنهانش یکیست
اشک می ریزد که خندان بگذرد
مرد می خواهد که در اوج و فرود
بر مدا ر عشق ، سوزا ن بگذرد
آیه های آب را ساغر کند
دلنشین از زیرِ قران بگذرد
مر حبا بر آنکه در آیین عشق
روشنی بخشد فروزان بگذرد
هر کسی را نیست همت تا چنین
سبز از دشت پریشان بگذرد
کیست کز بین عزاداران خویش
خوب و خندان و غزل خوان بگذرد

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. معصومه بیرانوند

    خرداد 5, 1403

    سلام
    و
    درود بر شما
    بسیار زیباست
    خدا همه ی ما رو عاقبت بخیر کنه و ایشون رو با امامان محشور

  2. علی معصومی

    خرداد 5, 1403

    خرم ان جانی که از نان بگذرد
    از بر نان و نمکدان بگذرد

    عشق می خواهد که یک دلداده ای
    از تمام مرز کیهان بگذرد

    ♡♡♡♡
    ارادت حضرت استاد

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا