🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 جمع اضداد

(ثبت: 269192) فروردین 30, 1403 

جمع اضداد
مرا از یاد خود بردی تو هم از یاد خواهی شد
به بادم داده ای روزی تو هم بر باد خواهی شد

شکار دانه و دام تو گردیدم، ملالی نیست
تو هم بی شک اسیر پنجه ی صیاد خواهی شد

به هر دستیکه دادی پس بگیری با همان دستت
در این گردونه ی عبرت تو هم استاد خواهی شد

من افتاده را با دیده ی تحقیر خود ننگر
یقین دارم تو هم درگیر این رخداد خواهی شد

بقای شادی و غم را تفاوت های چندان نیست
تو هم روزی خبر از جمع این اضداد خواهی شد

برای ماتم و غمناله ها،خود را هم مهیا کن
اگر از درد و رنج دشمنانت شاد خواهی شد

لبت قلاب ماهیگیر دریا را اگر نوشد
خبر دار از خطای ماهی آزاد خواهی شد

♤♤♤

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (5):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    فروردین 30, 1403

    سلام بر امیر شعر خراسان

    بسیار زیباست

    در مصرع نخست بیت ذیل کلمه هم اضافه تایپ شده البته بار ها دیده ام سیستم گاهی خود حروفی را اضافه تایپ می کند

    برای ماتم و غمناله ها،خود را /هم /مهیا کن
    اگر از درد و رنج دشمنانت شاد خواهی شد

    چه بار معنوی سنگینی در این بیت نهفته است
    درودتان بر شما

    در پناه خدا🌿🌹👏👏👏👏👏👏👏🌿

  2. معین حجت

    فروردین 30, 1403

    درود بر دوست بزرگوارم 👏👏👏🌺🌺🌺

  3. معصومه بیرانوند

    فروردین 30, 1403

    شکار دانه و دام تو گردیدم، ملالی نیست
    تو هم بی شک اسیر پنجه ی صیاد خواهی شد

  4. حمید گیوه چیان

    فروردین 30, 1403

    درود مهندس
    عالیست اشعارتان
    دم شما گرم
    شاد و سلامت باشید👏👏👏👏👏❤️❤️❤️

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا