🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 معلم ۲

(ثبت: 269468) اردیبهشت 13, 1403 

معلم ۲
هستی معلم است و جهان از معلمی
نام از معلم است و نشان از معلمی

در جای جای خاطره ها رد پای او
نقش که مانده در دل و جان از معلمی

مانند شمع بزم فروزان جمع عشق
پرتوفشان که بوده؟ امان از معلمی!

نون و قلم حکایت شان معلم است
بالا گرفته شرح و بیان از معلمی

او وارث به حق ردای پیمبری است
دنیا گرفته تاب و توان از معلمی

جایی برای جهل مرکب نمانده است
تا برکشیده تیغ زبان از معلمی

بنشین به یاد مهر و محبت کنار او
چنگی بزن به تار و بخوان از معلمی

♤♤♤

 

 

 

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اردیبهشت 13, 1403

    سلام‌استاد

    درودتان 🌹

  2. اردیبهشت 14, 1403

    درود.
    نون و قلم بیانگر شأن معلم است 👏👏👏

  3. مدینه ترکاشوند

    اردیبهشت 14, 1403

    درود بر استادم
    بسیارزیباست

  4. طارق خراسانی

    اردیبهشت 14, 1403

    سلام‌ مجد‌د

    حضرت استاد شغل معلمی بالاتر از شغل پیامبری ست زیرا اولین‌معلم ‌هستی که اسماء را به آدم آموخت خداوند سبحان می باشد .
    لذا معلمی شغل الهی ست 🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا