🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 جهل شرع

(ثبت: 225493) فروردین 31, 1399 
جهل شرع

 

ماه رمضان آید و دکّان ریا باز
گشت ماه گرسنه شدن و ماه کُما باز

گویند : رمضان ماه خداوند عزیزست
امّا به خدا هر طرفی راه خدا باز

گویند : رمضان عافیت روح و روانست
آفات جهان ریخت سر ما و شما باز

گویند : رمضان درک یتیمان خدا هست
امّا پسِ هر روزه خوریم نان و غذا باز

گویند : رمضان دور کند قُبح و بدی را
دائم در نفسانی ما سمت خطا باز

گویند : رمضان پاک کند هر گنهی را
توبه بشکستیم و نشد عبرت ما باز

کاش جای نماز خواندن و یا روزه گرفتن
یادی بکنیم یا کمکی بر فقرا باز

کاش جای شریعت همگی یاد بگیریم
مردانگی و معرفت و عشق و حیا باز

ای دوست برو دور بریز جهل و خرافات
شاید نخورد بر سر ما چوب خدا باز

جهل‌شرع
یزدان_ماماهانی
نگارش۱۳۹۸/۲/۱۲

ــــــــ🍃🦋گیـــتار بی تــــار🦋🍃____

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):