🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حدود مهربانی

(ثبت: 255629) بهمن 10, 1401 

 

حدود مهربانی را تظاهر سنجد از معیار
هر آنکه خبره تر بوده ، ز نقشش می شود مهیار

دریغ از قلب پر مهری ، که رخ غمگینتری دارد
بسان میوه شیرین ، نگردد دیده ای هشیار

چنان طی شد به مدت ها در این بیداد گاه ظلم
که از فرهنگ و رسم نیکی خوبان شود بیزار

اما از کنون کوشش شود از روی خوش روئی
به دوش هر کدام از ما محول گردد آن بسیار

عقب افتاده ایم ای دوست ، در این خواب طولانی
برون از یک رقابت ، قلب صادق را به هیچ مقدار

برای هر کسی می بود از یک گل ، خوشایند
امید آنکه وجود آن شود هر نقطه این خاک گلزار

 

سروده : ادریس علی زاده
بهمن ۱۴۰۱

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    بهمن 10, 1401

    سلام و درود

    دلمریزاد

    در پناه 🌱👌🌹🌹🌹🌹🌹👌🌱

  2. محمدعلی رضاپور

    بهمن 10, 1401

    سلام و درود و خدا قوت

  3. بهمن 10, 1401

    عقب افتاده ایم ای دوست ، در این خواب طولانی
    برون از یک رقابت ، قلب صادق را به هیچ مقدار
    درود بر شما شاعر گرامی🌹
    تفکر برانگیز سرودید

    • ادریس علیزاده

      بهمن 11, 1401

      درود بر شما مفتخرم به حضورتان در میان واژه های آمده از قلبم که جز صداقت ، هدفی ندارم و خود را ملزم مثبت گرایی دانسته و سپس توقع از دیگران داشته باشم. انرژی شما باعث دلگرمی این حقیر می باشد و از اینرو صمیمانه سپاس تان می گویم.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا