🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حرص و آز

(ثبت: 254274) دی 7, 1401 

 

نيستيم مور و نداريم حرص و آز
از تجمع کردنِ قوت و نياز
آدميم و نقشِ انسانی شديم
در تکامل از بقا خالی شديم
قوت ما از عرشِ اعلا می دهند
نی ز دست مستمندان می برند
ما زمين را مهد سُفلی ساختيم
نی مکانش مهد عُليا بافتيم
هرچه از حرص و طمع در ماستی
می کُشد عشق و ببارد کاستی
اين جهان فانی تر از فانی بود
خود نمانيم و عمل باقی بود

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا