🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حریم کعبه

(ثبت: 243052) آذر 5, 1400 

« حريم كعبه »

تا در حریم کعبه ، دمادم دلاوری
نتوان به راه کعبه، به مقصد تو پی بری
آنجا دلاوری نپذیرند و خود سری1
با دل شکستگی بتوانی تو پی بری
با پُـر دلی و خود سری خود نمی توان
در کعبه و طواف، به مقصد تو پی بری
با دل شکستگی و صداقت و صد امید
شاید زِ صد امید ، یکی را بِدر بری
هر ساده لوح، دَم نزد از خوی خودسری
در کعبه حج گزار شد، از لطف داوری
ای پیروان کعبه ی حق، تا به کی توان
باشی به طبع و خوی خود و ناز پروری
صدق و صداقتی که حسن گفتگو کند
نتوان به جستنش، به ره خوی خودسری
٭٭٭
1- لجاج – خيرگي
دیوان اشعار حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. سلام و احسنت و رحمت بر شما و روح اون بزرگوار 🌺

    • سلام و درود
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. فریبا نوری

    آذر 5, 1400

    صدق و صداقتی که حسن گفتگو کند
    نتوان به جستنش، به ره خوی خودسری

    درود ها 🌹🌹🌹

    • سلام و درود بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. ای پیروانِ کعبه‌ی حق تا به کی توان
    باشی به طبع و خویِ خود و نازپروری
    زیباست درود

    • سلام و درود بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا