🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حسین است…

(ثبت: 245968) اسفند 15, 1400 

 

عالم همه یک ذرّه زِ انوار حسین است
خرّم دلِ آنکس که خریدار حسین است

امشب که ملائک به سما محو تماشا…
دیوانه زِ عطری که به رخسار حسین است

سبقت چو بگیرند ملائک به تبرّک…
جبریل امین خادم دربار حسین است

قنداقه اگر شافع فُطرس شده باشد…
آتش نرود او که گرفتار حسین است

این گنبد گیتی اگرش هست ، بدانید
برپا شده از گنبد دوّار حسین است

او را چه غم از روز جزا باشد و محشر
نامی که شده ثبت به طومار حسین است

دل را به شفا کار نباشد به دو دنیا
وقتی که دل و جان تو بیمار حسین است

بر دیده ی خود سُرمه کشم از سر اخلاص
خاکی که غبار از رهِ زوّار حسین است

گر دیده ی (تنها) پرِ اشکست ، بدانید
امشب به لبش واژه ی تکرار حسین است

✍حسن نبی جندقی (تنها)

 

 

 

 

نظرها
  1. فریبا نوری

    اسفند 15, 1400

    دل را به شفا کار نباشد به دو دنیا
    وقتی که دل و جان تو بیمار حسین است

    درود جناب جندقی گرانقدر

    🌷🌷🌷🌷🌷

  2. حسن نبی

    اسفند 16, 1400

    درودها بانو ، زنده باشید ، ممنون از حسن توجه شما🙏🏼

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا