🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حقوقهای نجومی 2

(ثبت: 246714) فروردین 16, 1401 

 

ای جماعت جمع اموال فکرتان
خوردن اموال مردم ذهنتان
زندگی های کذائی شئنتان
حق و ناحق کردن از اعمالتان

کور ذهنید و نمی دانید چرا
غوطه در انبوه نامردی شدید
رنگها چشمانتان را کور کرد
یک به یک وارد در این گرداب شدید

نامتان در این نجومی لیستها
ثبت کردید و گرفتید پستها
تیر دیگر را شما انداختید
قلب مجروهان به این گردابها

کاختان همچون سرای رنگ رنگ
می زنید بر هر ضعیفی سنگ سنگ

می مکید خون ضعیفان دلق دلق
می خورید اموال مردم حلق حلق

زندگی هاتان ز شاهان پیشتر
خواب و خورها گشته از حد بیشتر

گشت و تفریح شما شد لاکچری
زندگی آلوده از این باکتری

جسم محرومان به سم آلوده اید
روح مظلومان به غم پالوده اید

ای دوصد لعنت به جسم و روحتان
کاش می مردید از احوالتان

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. فریبا نوری

    فروردین 16, 1401

    درود جناب مروج همدانی گرانقدر

    در مصراع سوم بند اول // آیا می توان گفت زندگی کذائی، شأن کسی است؟
    چون در اینجا چنانچه در ادامه شعر هم می آید مقصود زندگی مرفه و لاکچری است
    که از نظر شاعر جماعت مورد خطاب در شعر شایسته آن نیستند حال آنکه شآن اشاره به مقام و منزلت بالاتر دارد.

    و در بیت پایانی بند سوم // تیر دیگر را شما انداختید، قلب مجروحان به این گرداب ها
    آیا مقصود این است که شما با تیر دیگر قلب مجروحان را به این گردابها انداختید؟

    🌸🍃🌸

    • مجتبی حشمت

      فروردین 17, 1401

      درود بر شما خانوم نوری
      به نکات خوبی اشاره کردید.
      خوبی شعر ایشان این است که به مسایل روز جامعه ایران اشاره دارد.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا