🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حناق بگیرید

(ثبت: 5288) دی 15, 1396 

حُناق بگیرید، اگر یاد ندارید

بر گوشِ فلک اینهمه فریاد ندارید

رویای مدیریت دنیا چه خیال است؟

در کشورتان یک دِه آباد ندارید

جز “گشت” و بگیرید و ببندید عجیب است

ذهنیتی از معنی “ارشاد” ندارید

هر گوشه سه تا دادستان بر سرِکارند

بیداد زیاد است ولی داد ندارید

دزدان همه آزاد وَ اندیشه به زندان

یک باشرفِ عالِمِ آزاد ندارید

برنامه ی افزایشِ جمعیت تان هم…

از ملتِ گشنه طلبِ زاد ندارید

ایراد نمودید که ما نایبِ حقیم

ایراد ندارید که “ایراد” ندارید

از خون جوانان وطن لاله دمیده*

دلخوش به چه هستید؟ که جلاد ندارید؟!

با باد به این قدرت و ثروت چو رسیدید

جز رفتنِ یکباره ی در باد ندارید

 

#مهدی_صادقی_مود

 

برای مدیرانی که از نظام اسلامی و مردم فاصله گرفته اند…

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (5):