🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خالق عشق

(ثبت: 248950) تیر 11, 1401 

 

یاد گلبوسهء ناز تو ســــر سفرهء عید
که به مردار دل مردهء من روح دمید

از سر مهر نهادی لب خود بر لب من
نفسم با نفست تا تــــــــــه جنات رسید

تا که آغوش تو را دارم و عطر بدنت
کـــــی تمنای بهشتم بود و حور و نبید

میشوم مست ز هــر بوسهء شیرین لبت
سر نهم برسر دامان تو، نه وعد و وعید

هم بدان شیوه که ناز ســــر زلف تو کنم
می کنم ناز گل سوسن و نیلوفـــــر و بید

می زنم بوسـه به رخسار چمن وقت نماز
می کنم سجده به عطر نفس و گرمی شید

می برم دست تمنا طـــــــرف شکر چنار
که ستاید قد سرو و دهد از مهــــــر نوید

نازنین با تو به گلـــــزار زنم صیقل روح
تا شوم محو خــــــدا و به ره عشق شهید

چونکه او مظهر مهرست و بود قبلهء عشق
حیف من گــــر بشوم جز به چنان یار مرید

شکر مهرش که مرا سیر مدار تو بداد
می کنم راضــی دلداده بر این راه مزید

آنقدر وصف کنم خالق عشق تو به شهر
تا شود بخت همــه چون من دلداده سعید

#سیدرضاموسوی_راضی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    تیر 12, 1401

    سلام و درود
    🌺🌺🌺

  2. نسرین حسینی

    تیر 12, 1401

    بسیار زیبا بود دستمریزادتان
    👌👌👏👏🌺🌺🌺🌺❤❤
    عیدآمد ما کهنه شرابی بزنیم
    سرمست چو گشتیم ربابی بزنیم
    حالا که رسیده نوبهاران شما
    باچرخ زمانه ما رکابی بزنیم
    #نسرین_حسینی
    بامهر واردات🌺🌺🙏

    • 🙏🙏🙏💖💖💖
      درود بر شما و سپاس از مهر نگاهتان.
      ابیات زیبایتان را برگ زرینی در زینت دفتر خود میدانم.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا