🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خاک راه عرشیان

(ثبت: 213443) مرداد 23, 1398 

خاک راه عرشیان (موشّح)

آن که در عهد ازل مست شرابم کرده بود
در سر پیمانه ای مجنون خطابم کرده بود

من چه میدانستم از اقبال نافرجام خود
از کدامین باده ای لبریز جامم کرده بود!

وقتی آگه گشتم از خبط ندانم کاری ام
روبروی خوشه ای گندم جوابم کرده بود

داستان راندن ما را ملائک خوانده اند…
در هوسهائیکه ابلیس انتخابم کرده بود

رفته بودم تا بنوشم طعم شیر و شکّرش
ای دل غافل بهشتی را سرابم کرده بود

یارب این آوارگی ها کی به پایان میرسد
نامی از خوبان به تدبیر صوابم کرده بود

در همانروزی که خون بر گردنم انداختند
یک بیک اسرار خود را در کتابم کرده بود

روزگارانی که گشتم رهروی از عرشیان
خالق هر دو جهان بِه ز آفتابم کرده بود

روی دوشم بار سنگین امانت بود و من
اندک اندک جلوه ای در التهابم کرده بود

با همان عهدی که بستم از سر نادانی ام
از دل شوریده نقش لوح قابم کرده بود

باید از نو چاره سازم با پر بشکسته ای
آسمانی را که روی سر خرابم کرده بود

در همین منزل که معصومی سراغم را گرفت
مثل مرغی روی آتش دان کبابم کرده بود

 

 

 

 

نظرها 10 
  1. امیر جلالی

    مرداد 23, 1398

    روایت یک داستان کهن … داستان انسان … بسیار زیبا بود و حکمتی در آن بود که خواندنی و شنیدنی بود. درود بر شما

  2. نسرین حسینی

    مرداد 23, 1398

    درود برشما

    زیبا بود
    قلمتون نویسا

  3. ولی اله بایبوردی

    مرداد 23, 1398

    سلام و درود

    استاد معصومی عزیز

    در همانروزی که خون بر گردنم انداختند
    یک بیک اسرار خود را در کتابم کرده بود

    دستمریزاد

    🌸🌸🌺🌸🌸

  4. مهتاب ایزدسرشت

    مرداد 23, 1398

    زیباست ،بسیار زیباست👏

  5. جواد مهدی پور

    مرداد 23, 1398

    درود بر شما جناب معصومی عزیز

    عالی ست

    زنده باشید💐

  6. طارق خراسانی

    مرداد 23, 1398

    سلام و درود

    غزل محکم و زیبایی بود

    دلمریزاد

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏🌈🌿

  7. ” من چه میدانستم از اقبال نافرجام خود
    از کدامین باده ای لبریز جامم کرده بود! ”

    … سلام
    به راستی که در کلاسیک استادی و
    در این دنیا، آقای ما…

  8. فائزه ناظر

    مرداد 24, 1398

    سلام

    درودتان باد استاد معصومی👏👏🌺

  9. سلام استاد عزیز
    بسیار عالی بود
    ابیاتش حال آدم رو جا میاره
    احسنت🌺🌺🌺

  10. سلام استاد عزیز و توانا

    غزل پر بار و نابی سرودید

    حق یارتان باد

    💐🌿🍃🌺🌺🍃🌿💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا